hoe zie je dat een dino bot echt is ????
hoe zie je dat een dino bot echt is ????
hallo iedereen ik zal me eerst even voorstellen, oke dus ik ben mexx ben 13 en ben sinds gisteren geintreseerd in fosielen
toen ik een 'dinosaurus bot' te koop zag staan het was een klein stukje van 90mm lengte 90mm diepte en 80 mm hoogte dus mijn vraag is is dit een echt stuk bot ( de prijs was 140 euro)
alvast bedankt
mexx

alvast bedankt
mexx
Dino bot
Antw: hoe zie je dat een dino bot echt is ????
hallo Mexx,
welkom op het forum!
Leuk dat je interesse hebt in fossielen!
Als je pas 13 bent (net als ik
) en van plan bent om 140 euro uit te geven aan een bot waarvan je niet zeker bent dat het echt is kun je mijn mening al raden. Als je net een dag geinteresseerd bent in fossielen lijkt het mij niet bepaald verstandig direct zoveel te geven aan een bot. Als je nog geen of weinig fosssielen hebt kun je altijd kleintjes kopen op internet of elders. Dan zul je veeeeeel meer hebben voor dat geld en je zult er ook veel meet uit leren dan één botje.
Ik zou het je dus afraden nu al zoiets te kopen maar als je het echt wilt kun je altijd eens de link doorgeven of foto's plaatsen. Anders kunnen wij niet zien als het echt is of niet hé
veel verzamelplezier!
groetjes Aaron
PS op beurzen kun je soms ook leuke koopjes doen
welkom op het forum!
Leuk dat je interesse hebt in fossielen!
Als je pas 13 bent (net als ik

Ik zou het je dus afraden nu al zoiets te kopen maar als je het echt wilt kun je altijd eens de link doorgeven of foto's plaatsen. Anders kunnen wij niet zien als het echt is of niet hé

veel verzamelplezier!
groetjes Aaron
PS op beurzen kun je soms ook leuke koopjes doen
Nullus finis longius si quod facis delectaris
bedankt voor je antwoord maar zou toch gewoon echt heel graag dat bot hebben de site is 'ad mineraal' srry weet niet hoe je dit als link moet weergeven als iemand hier weet of dit een goede zaak is en vertrouwbaar is dat het een echt bot is hoor ik het graag ( verkoop jij miss leuke fosielen bv. mamoet kies )?? alvast bedankt ,
mexx
mexx
Dino bot
hallo mexx,
om te kopieren moet je het 'adres' selecteren, dan hou je control en dan c tesamen in. Om te plakken klik je hier eens in je berichtje met je linker muis en dan control en v
Dan zou het er moeten staan
Ik heb een serieus aanbod van mineralen als je mss interesse hebt. Een aantal fossielen maar niet veel. Vooral mineralen. Als je iets zoekt kun ja altijd een mail sturen maar die zal ik pas morgen kunnen beantwoorden.
groetjes Aaron
om te kopieren moet je het 'adres' selecteren, dan hou je control en dan c tesamen in. Om te plakken klik je hier eens in je berichtje met je linker muis en dan control en v
Dan zou het er moeten staan
Ik heb een serieus aanbod van mineralen als je mss interesse hebt. Een aantal fossielen maar niet veel. Vooral mineralen. Als je iets zoekt kun ja altijd een mail sturen maar die zal ik pas morgen kunnen beantwoorden.
groetjes Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Ik denk dat er hier op het forum slechts een paar mensen ZIEN dat een dino bot echt van een dino kan zijn. Zulke dingen kopen is een kwestie van vertrouwen of misschien misbruik maken van vertrouwen.
Ik kan een mammoet uit een neushoorn herkennen, een skelet van een neushoorn uit een rund halen, maar leg een bot van een reuzenhert en eland naast elkaar en het wordt al heel wat moeilijker.
9 cm X9 cm is niet groot maar 140 euro is wel een smak geld, Hier op het forum is een winkel (shop) waar ook leuke dingetjes te koop zijn.
Ik kan een mammoet uit een neushoorn herkennen, een skelet van een neushoorn uit een rund halen, maar leg een bot van een reuzenhert en eland naast elkaar en het wordt al heel wat moeilijker.
9 cm X9 cm is niet groot maar 140 euro is wel een smak geld, Hier op het forum is een winkel (shop) waar ook leuke dingetjes te koop zijn.
Theo
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dag Mexx en welkom. Fijn dat je interesse toont in fossielen! Hier kan je alvast veel bijleren, je bent aan het juiste adres.mexx schreef:
hallo iedereen ik zal me eerst even voorstellen, oke dus ik ben mexx ben 13 en ben sinds gisteren geintreseerd in fosielentoen ik een 'dinosaurus bot' te koop zag staan het was een klein stukje van 90mm lengte 90mm diepte en 80 mm hoogte dus mijn vraag is is dit een echt stuk bot ( de prijs was 140 euro)
Laten we er dan ook meteen aan beginnen: ik hoef de website niet te bezoeken om je te vertellen dat het geen goed idee is om 140 euro's te spenderen aan een klein stukje steen waarvan je niet zeker weet dat het dinosaurusbot is. Zelf als je het zeker zou weten lijkt het me geen goede deal.

Maar ik ben even de website van Ad Mineraal gaan bezoeken en heb je 'dinobot' gevonden. Zeker weten: niet doen, het zou een grote miskoop zijn.
Voor dat bedrag kan je een hamer, een beitel en een helm kopen en nog geld overhouden voor een portie frieten na een lange leuke dag zelf fossielen zoeken

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Van zo'n 'bot' (als het dat al is), is niet meer na te gaan aan welke soort dino het mogelijk toebehoorde. Ik heb lang geleden, toen ik een jaar of 7 was, een vergelijkbaar stuk gekocht voor minder dan tien gulden, in het Noorderdierenpark in Emmen. Zoiets zal zo'n exemplaar hoogstwaarschijnlijk waard zijn. 140 euro lijkt me niets minder dan belazerij 
[Bewerkt door GdeReijke op 15-02-2013 om 00:42 NL]

[Bewerkt door GdeReijke op 15-02-2013 om 00:42 NL]
oke bedankt iedereen voor jullie antwoorden maar is de shop hier wel vertrouwbaar want er staat overal bij, opgevist door vissers in de noordzee ,,,? en weet iemand misschien een betrouwbare winkel in belgie waar ze misschien mamoet of dino verkopen ( ben ook wel geintreseerd in de steen aqua aura maar deze steen kost 36 euro voor 18g)
Dino bot
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Antw: hoe zie je dat een dino bot echt is ????
In antwerpen zit steen en been, misschien hebben die wat.mexx schreef:
oke bedankt iedereen voor jullie antwoorden maar is de shop hier wel vertrouwbaar want er staat overal bij, opgevist door vissers in de noordzee ,,,? en weet iemand misschien een betrouwbare winkel in belgie waar ze misschien mamoet of dino verkopen ( ben ook wel geintreseerd in de steen aqua aura maar deze steen kost 36 euro voor 18g)
Groet,
Niels
Niels