gezocht: database
gezocht: database
hallo iedereen,
ik ben opzoek naar een goede database, voor m'n fossielen uiteraard. Hier op de site staan er een paar maar ik weet niet zo goed welke ik het best zou nemen. Welke zouden jullie me aanraden? Liefst gratis
groetjes
Aaron
ik ben opzoek naar een goede database, voor m'n fossielen uiteraard. Hier op de site staan er een paar maar ik weet niet zo goed welke ik het best zou nemen. Welke zouden jullie me aanraden? Liefst gratis

groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: gezocht: database
Ik werk met Trilobase en ben best zeer tevreden. Gratis proefversie, de volledige versie is betalen maar helemaal niet duur.
http://www.trilobase.com
http://www.trilobase.com
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
hoelang kun je met de proefversie? Of is het eerder: Hoeveel fossielen kunnen er op die proefversie? En als je het koopt, krijg je er dan ook uitleg bij?
groetjes
Aaron
groetjes
Aaron
Danny die TriloBase ontwikkelt heeft is ook regelmatig op dit forum te vinden. TriloBase is een erg gebruiksvriendelijk programma waar meer dan voldoende info wordt bijgeleverd. De kostprijs is verwaarloosbaar als je weet hoeveel uren programmeertijd in dit prorgramma is gekropen. Daarbij is Danny ook steeds bereikbaar voor meer uitleg en info, en is beschikbaar in een heleboel talen.
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
klinkt goed!
ik zal er eens over nadenken
ik zal er eens over nadenken
Hallo Adron,
Ik zie je vraag nu pas. Je kan Trilobase eerst eens uitproberen. Het volstaat om de demo versie te downloaden van de website. De demo versie is identiek aan de definitieve versie, maar je kan dan maximaal 100 fossielen inbrengen. Dit is ruim voldoende om je een indruk te geven van het programma. Trilobase is trouwens volledig in het Nederlands (en 12 andere talen) beschikbaar.
Danny
Ik zie je vraag nu pas. Je kan Trilobase eerst eens uitproberen. Het volstaat om de demo versie te downloaden van de website. De demo versie is identiek aan de definitieve versie, maar je kan dan maximaal 100 fossielen inbrengen. Dit is ruim voldoende om je een indruk te geven van het programma. Trilobase is trouwens volledig in het Nederlands (en 12 andere talen) beschikbaar.
Danny
---------
TriloBase
---------
TriloBase
---------
hallo Danny,
als je een aantal fossielen op de proefversie gezet hebt, kun je die dan overzetten naar de volledige versie? Anders moet je alles er weer opnieuw insteken. Of vraag ik nu te veel
groetjes
Aaron
als je een aantal fossielen op de proefversie gezet hebt, kun je die dan overzetten naar de volledige versie? Anders moet je alles er weer opnieuw insteken. Of vraag ik nu te veel

groetjes
Aaron
Als je er mee kan omgaan is microsoft acces ook een goed programma. met SQL kan je ook goed alles bevragen (ik ken het alleen maar omdat ik het voor school moest kennen en er dan de voordelen in gezien heb)
en als je geen volledig microsoft office pakket hebt (want dat is gewoon verschrikkelijk duur) kan je ook altijd open office of libre office dowloaden, dat is gratis en werkt even goed.
groetjes,
Jente
[Bewerkt door jentevdw op 23-02-2013 om 16:17 NL]
en als je geen volledig microsoft office pakket hebt (want dat is gewoon verschrikkelijk duur) kan je ook altijd open office of libre office dowloaden, dat is gratis en werkt even goed.
groetjes,
Jente
[Bewerkt door jentevdw op 23-02-2013 om 16:17 NL]
Alive, aware, in awe before the grandeur of it all
Our floating pale blue ark, of endless forms most beautiful
Our floating pale blue ark, of endless forms most beautiful
Hoi Adron,
Ik mag geen reclame maken maar trilobase is echt te krijgen voor een spotprijsje (13 euro). Ik ga het ook bestellen want ik kan wel een beetje structuur gebruiken
.
Misschien kan je wachten tot de volgende HONA-fossielbeurs volgens mij is trilobase daar ook (met een speciale beursaanbieding?)
Is dat zo Trilobase?
Peter
Ik mag geen reclame maken maar trilobase is echt te krijgen voor een spotprijsje (13 euro). Ik ga het ook bestellen want ik kan wel een beetje structuur gebruiken

Misschien kan je wachten tot de volgende HONA-fossielbeurs volgens mij is trilobase daar ook (met een speciale beursaanbieding?)
Is dat zo Trilobase?
Peter
donckey
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
In het verleden heb ik Trilobase geprobeert. Toen bleek dat Trilobase maar een beperkt aantal fotos aan kan. Volgens mij was het bij ongeveer 600 fotos dat de database niet meer werkt. Vandaar dat ik mijn eigen excel database heb ontwikkeld en gebruikt. Deze is hier te downloaden.
Wellicht heeft Danny dit probleem de afgelopen jaren verholpen? Zoja dan moet je dit bericht maar als niet geplaatst beschouwen.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 23-02-2013 om 19:50 NL]
Wellicht heeft Danny dit probleem de afgelopen jaren verholpen? Zoja dan moet je dit bericht maar als niet geplaatst beschouwen.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 23-02-2013 om 19:50 NL]
Robert Mensink