Pterosaurus kaakfragmentje? (Wight, Engeland)

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
JZuidewijk
Has thanked: 42 times
Been thanked: 102 times
Pterosaurus kaakfragmentje? (Wight, Engeland)

Bericht door JZuidewijk » 17 feb 2013, 23:41

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb mij zojuist aangemeld bij het forum. Tot zo'n 15 jaar geleden heb ik regelmatig fossielen verzameld, en een hele leuke collectie opgebouwd. Mijn interesse is weer aan het groeien, dus hier aangemeld. Ik heb nog wat fossielen met vragen, waaronder deze.

Het is een kaakfragmentje van ca. 3-4cm (uit geheugen, hij ligt momenteel in opslag). Ik dacht altijd dat het kaakfragmentje van een vis was, tot ik wat andere pterosaurus fossielen zag in exact de zelfde schelpenplaten die verspreid liggen rond Atherfield, Wight, Engeland. De wijde tandplaatsing lijkt inderdaad op een stukje pterosaurus kaak. Kan dit kloppen?

Het tweede fossiel heb ik er ter volledigheid bijgevoegd. Het is een botfragment van ca. 6-8cm. Gezien het een dun hol bot betreft, zou dit misschien een vleugelbeenfragment van een pterosaurus kunnen zijn?

Excuses van het gebrek aan detail in de foto's. Deze heb ik jaren terug gemaakt om te inventariseren wat ik heb, en ze liggen momenteel opgeborgen tussen mijn andere fossielen die ik niet in vitrines heb liggen in huis.

Groeten,

Jeroen Zuiderwijk

sjaak
Has thanked: 378 times
Been thanked: 365 times
Contacteer:
Antw: Pterosaurus kaakfragmentje? (Wight, Engeland)

Bericht door sjaak » 18 feb 2013, 19:06

Heel mooi! Ik zou graag eens zo'n vondst doen of het nu vis of pterosaurus is. Komt hopelijk nog.
Helaas kan ik je niet helpen. Hopelijk iemand anders.
Heb je er aan gedacht het op een UK forum te plaatsen? Daar zullen zeker lokale experts zitten.

Groet,

Niels

Plaats reactie