Haaientand?
Haaientand?

Ik vond deze tand tijdens een strandwandeling op het scheveningse strand. Ze zijn daar flink aan het werk geweest met het opspuiten van het strand. Zou dit een haaientand kunnen zijn of kan iemand mij er iets over vertellen?
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Haaientand?
Dit is geen haaientand, maar een hoefbeen van een evenhoevige. Mooi hoor.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
hallo,crusoe22 schreef:
Ik vond deze tand tijdens een strandwandeling op het scheveningse strand. Ze zijn daar flink aan het werk geweest met het opspuiten van het strand. Zou dit een haaientand kunnen zijn of kan iemand mij er iets over vertellen?
welkom op het forum!
dit is inderdaad geen haaientand. Haaientanden hebben (als ze compleet zijn) een wortel en een kroon. Je kunt ze simpel herkennen. In mijn profiel en dat van andere leden kun je voorbeeldjes zien.
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Welkom op het forum en fijn dat je het ook zo leuk vind. Zelfs nu je pas net ben begonnen nu al gelijk helemooien vondsten ga zo door.
GR. Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 23-02-2013 om 09:15 NL]
GR. Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 23-02-2013 om 09:15 NL]
Keep looking evry time
Ook namens mij welkom op het forum!crusoe22 schreef:
Het is inderdaad geen haaientand maar een hoefje, lijkt mij een paardenhoefje maar ik weet het niet zeker.
Grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 22-02-2013 om 17:53 NL]
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Is geen paardenhoefje, want die zijn symmetrisch. Dit is zoals Frederik aangaf een derde phalanx van een evenhoevige, dus rund of hert. Mooi compleet!
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Hallo Mendel,
Een paard is geen evenhoevige. Een hert of rund is dat wel. Een paardenenhoef zit er heel anders uit. Kijk maar eens op internet.
ps
je was me net voor Bram....
[Bewerkt door sjaak op 22-02-2013 om 19:21 NL]
Een paard is geen evenhoevige. Een hert of rund is dat wel. Een paardenenhoef zit er heel anders uit. Kijk maar eens op internet.
ps
je was me net voor Bram....
[Bewerkt door sjaak op 22-02-2013 om 19:21 NL]
Groet,
Niels
Niels
Dag allemaal,
uit de archeologische hoek maar misschien kan dit kennis van skeletten van zoogdieren helpen vergroten en helpen bij determinatie van de "nu" meest gangbare soorten:
Materiaal & Methoden 1: Handboek Zoöarcheologie. Maaike Groot,Amsterdam 2010.
Euro 25, te bestellen via http://www.spa-uitgevers.nl/Webwinkel-P ... M&M-1.html
Een soort vergelijkingscollectie in een boekvorm dus.
Groeten, Suzanne
uit de archeologische hoek maar misschien kan dit kennis van skeletten van zoogdieren helpen vergroten en helpen bij determinatie van de "nu" meest gangbare soorten:
Materiaal & Methoden 1: Handboek Zoöarcheologie. Maaike Groot,Amsterdam 2010.
Euro 25, te bestellen via http://www.spa-uitgevers.nl/Webwinkel-P ... M&M-1.html
Een soort vergelijkingscollectie in een boekvorm dus.
Groeten, Suzanne
goed kijken is hééééééél belangrijk
@sjaak en Bram
Ik kwam er toen ik vanochtend wakker werd achter
.
Ik stapte uit bed en dacht nog even aan deze discussie en realiseerde me dat paarden maar een hoef hebben.
Grtz mendel
Ik kwam er toen ik vanochtend wakker werd achter

Ik stapte uit bed en dacht nog even aan deze discussie en realiseerde me dat paarden maar een hoef hebben.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden