Haaientandje zandmotor
-
Haaientandje zandmotor

De tweede vondst van mijn dochter van 10, vandaag op de zandmotor Monster/Kijkduin. Enig idee van welke haaisoort deze tand is en hoe oud het dan mogelijk kan zijn?
Opvallend vonden we dat hij krom loopt naar het einde toe.
Antw: Haaientandje zandmotor
Goed gevonden hoor! Is een verspoelde haaientand, determinatie kunnen anderen wel, maar denk dat het een miocene tand is. Wordt op de ZM niet veel gevonden!
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
-
Leuk Bram, maakt het weer extra speciaal dat het niet veel op de zandmotor gevonden wordt. Dag kan niet meer stuk 

- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,inderdaad een Hastalis,Mioceen zal ook wel juist zijn.GR
strandjutters
-
hallo,
ik zie wel hastalis staan maar nergens cosmopolitodus. Dus hierbij. Tandje is inderdaad cosmopolitodus hastalis.Oude benaming isurus hastalis. Mioceen is deel van het neogeen (0- 23 miljoen jaar). Tandje is dus tussen de 5 en 23 miljoen jaar oud. Hij is niet pathologisch, het krommere tipje is heel normaal.
Hopelijk ben je hier iets mee
groetjes Aaron
ik zie wel hastalis staan maar nergens cosmopolitodus. Dus hierbij. Tandje is inderdaad cosmopolitodus hastalis.Oude benaming isurus hastalis. Mioceen is deel van het neogeen (0- 23 miljoen jaar). Tandje is dus tussen de 5 en 23 miljoen jaar oud. Hij is niet pathologisch, het krommere tipje is heel normaal.
Hopelijk ben je hier iets mee
groetjes Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
-
Dank je Aaron, wat geweldig dat mijn dochter dat na zoveel miljoen jaar gevonden heeft:-)