fossielen Oostenrijk, wat zal ik doen?
fossielen Oostenrijk, wat zal ik doen?

Hallo iedereen,
in de zomervakantie vond ik deze fossielen tijdens een tweedaagse tocht door de bergen. deze plaats staat volgens mij niet in de vindplaatsen pagina. Ik weet dus ook niet welke ouderdom ze hebben. Is het de moeite om eens naar een beurs of een museum te gaan om te vragen als men hier meer over weet ? de coördinaten van de plaats zijn:
47°12'10,9" en E 10°29'16,7"
als iemand meer info heeft of namen weet zijn die uiteraard welkom!
groetjes
Aaron
[Bewerkt door Adron op 27-02-2013 om 21:12 NL]
[Bewerkt door Adron op 27-02-2013 om 21:13 NL]
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Antw: fossielen Oostenrijk, wat zal ik doen?
Adron,
Ik zou er niet mee bij een beurs langs gaan. Daar heb ik te vaak verkeerde dateringen en namen gezien bij "topstukken", ik wil hier niet zeggen dat de handelaren op een beurs niks weten (er zitten hele goeie bij), alleen denk ik wel dat de aanwezige kennis "beperkt" is en dat men eventuele blanco gedeeltes zelf invult.
Beter is het misschien om via een vereniging of een museum in Oostenrijk te vragen of ze iemand kennen met kennis van fossielen uit dat gebied.
Ik zou er niet mee bij een beurs langs gaan. Daar heb ik te vaak verkeerde dateringen en namen gezien bij "topstukken", ik wil hier niet zeggen dat de handelaren op een beurs niks weten (er zitten hele goeie bij), alleen denk ik wel dat de aanwezige kennis "beperkt" is en dat men eventuele blanco gedeeltes zelf invult.
Beter is het misschien om via een vereniging of een museum in Oostenrijk te vragen of ze iemand kennen met kennis van fossielen uit dat gebied.
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
De eerste de afdruk van een koraal de andere weet ik wel maar het komt niet in me op ( ga er over nadenken ) heb je trouwems de naam van dat gebergete of land. http://www.fossiel.net/vindplaatsen/vin ... plaats=406
P.s als de fossielen uit Oosterrijk komen kan deze link mischien helpen.
GR.Dominiek
P.s als de fossielen uit Oosterrijk komen kan deze link mischien helpen.

GR.Dominiek
Keep looking evry time
Dag Dominiek
De coördinaten liggen in Oostenrijk. Specifiek zijn het de Lechtaler Alpen. In de buurt Parseier (een top). Op die plaats zijn ook ammonieten of afdrukken te vinden. Kan belangrijk zijn voor de periode waarin het koraal leefde.
De coördinaten liggen in Oostenrijk. Specifiek zijn het de Lechtaler Alpen. In de buurt Parseier (een top). Op die plaats zijn ook ammonieten of afdrukken te vinden. Kan belangrijk zijn voor de periode waarin het koraal leefde.
Dan zitten we krijt of vroeger hoe diep heb je ze gevonden en hoe diep en waar zij nde ammo's gevonden?
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time