Hemipneustes striatoradiatus (Leske, 1778)
Hemipneustes striatoradiatus (Leske, 1778)
Zee-egels uit het krijt
Vanaf de eerste dag dat mijn interesse was gewekt naar het zoeken van fossielen behoorden deze tot de meest gevonden stukken die ik telkens tegenkwam op mijn zoektochten .
Er ging geen week voorbij of ik was weer enkele exemplaren rijker . Na een 8 tal jaar was mijn collectie uitgegroeid tot een ongekend aantal. Hiervan heb ik er velen geschonken en/of weggegeven aan derden.
Tegenwoordig probeer ik mij te beperken tot andere vondsten.
We hebben het hier over de grootste zee-egel uit het krijt .
Vindplaatsen: Nekum-member ,Emael-member t/m de Lanaye -member
fossiel-hunter Arno
Antw: Hemipneustes striatoradiatus (Leske, 1778)
Wat zijn dat veel en wat zijn ze mooi zeg!!!
Ik heb er tot nu toe nog maar 3 gevonden.
Grtz mendel
[Bewerkt door mendel op 28-02-2013 om 18:22 NL]
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: Hemipneustes striatoradiatus (Leske, 1778)
Mendel heb je mijn mail ontvangen2 weken geleden . ?Mendel schreef:
Wat zijn dat veel en wat zijn ze mooi zeg!!!
Grtz mendel
fossiel-hunter Arno
weer zo mooi, pffffff. Quizje?
grapje hoor. Je zegt dat je je beperkt tot andere vondsten, wilt dit zeggen dat je Hemipneustissen laat liggen?
groetjes
Aaron

groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Aaron, laat ik het zo zeggen!
Als ik de groeve bezoek heb ik een doel voor ogen. Soms ga ik voor zee-egels en dan zal ik er geheid ook ene vinden.
De laatse maanden concentreer ik mij niet daarop. En dan zie ik ze ook niet liggen .
Als ik mij op iets focus ,dan negeer ik het ander.Zo heb ik mijn collectie opgebouwd.
Als in jou gevalje komt vaker bv in t,Rooth.Probeer je te beperken tot een bepaalde laag en leer wat je er allemaal in kunt vinden .
Zo moet ik nog veel gaan leren over de Nekum -member.Daar zijn mede fossielzoekers die hier hele mooie vondsten hebben opgedaan . Zo zie je maar ik zoek al meer als 10 jaar en moet nog steeds veel leren .
Als ik de groeve bezoek heb ik een doel voor ogen. Soms ga ik voor zee-egels en dan zal ik er geheid ook ene vinden.
De laatse maanden concentreer ik mij niet daarop. En dan zie ik ze ook niet liggen .
Als ik mij op iets focus ,dan negeer ik het ander.Zo heb ik mijn collectie opgebouwd.
Als in jou gevalje komt vaker bv in t,Rooth.Probeer je te beperken tot een bepaalde laag en leer wat je er allemaal in kunt vinden .
Zo moet ik nog veel gaan leren over de Nekum -member.Daar zijn mede fossielzoekers die hier hele mooie vondsten hebben opgedaan . Zo zie je maar ik zoek al meer als 10 jaar en moet nog steeds veel leren .
fossiel-hunter Arno
Dat is een grote colloctie Arno ik moet mijn eerste nog vinden( moet ook nog eens naar een groeve.
Complimenten.
GR. Dominiek
Complimenten.
GR. Dominiek
Keep looking evry time
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Wauw Arno, hier droom ik alleen maar van. Mooi hoor!
Robert Mensink