Help
Help

Hallo iedereen,
Ik heb een aantal fossielen waarvan ik niet weet wat het is, daarom wil ik graag jullie hulp inroepen.
Zie foto's.
Alvast bedankt Dayan.
Foto 1 fossiel uit zuid Duitsland
Foto 2 t/m 9 Normandie Frankrijk
Foto 10 Maasvondst
stonecollector
Antw: Help
Hoi Dayan,
foto 1 lijkt me een koraal. Is het misschien een Ceratophyllum ceratites? Ik ben er niet echt in thuis, maar op basis van je "vindplaats" en de vorm en structuur deed me het hier aan denken. Er zijn vast andere forumleden die hier wat beter in thuis zijn.
Dat geldt ook voor de andere zaken.
Succes met de verdere determinatie.
Groeten, Suzanne
foto 1 lijkt me een koraal. Is het misschien een Ceratophyllum ceratites? Ik ben er niet echt in thuis, maar op basis van je "vindplaats" en de vorm en structuur deed me het hier aan denken. Er zijn vast andere forumleden die hier wat beter in thuis zijn.
Dat geldt ook voor de andere zaken.
Succes met de verdere determinatie.
Groeten, Suzanne
goed kijken is hééééééél belangrijk
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Dayan,heb je wat beter gegevens van de soorten uit Normandie,de juiste vindplaats,dit kan over 30 km 100 miljoen verschil zijn ,vandaar de vraag.GR
strandjutters
Dat is een beetje het probleem, ik heb van iemand een complete verzameling overgenomen en die weet nog wel waar hij ongeveer het een en ander gevonden heeft en wanneer maar niet de preciese locatie. Haaietanden, fossiel hout en vissenwerveltjes uit Liesel dat is het meest concreet, versteende schelpen uit Normandie, ammnonieten, en plantenfossielen iuit Zuid-Frankrijk zeeegels uit Zuid Duitsland, een trilobiet hoogstwaarschijnlijk uit Tsjechie,
Krijtfossielen uit ENCI en nog wat carboonmateriaal uit Eygelshoven maar dat is alle informatie die ik heb.
Krijtfossielen uit ENCI en nog wat carboonmateriaal uit Eygelshoven maar dat is alle informatie die ik heb.
stonecollector
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Dayan,das een beetje het probleem,ik herken bepaalde Gastropodes uit CBN,maar ze kunnen ook van ergens anders zijn en 100 miljoen jaar verschillen in leeftijd,het zijn tenslotte steenkernen en dit is op zich al moeilijk.GR
[Bewerkt door strandjutters op 02-03-2013 om 23:48 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 02-03-2013 om 23:48 NL]
strandjutters
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Hey
Foto 2= Gryphea sp. vroeger ook wel duivelsnagel genaamd
Foto 7 = Spirifer (brachiopode)
Foto 10 is een kei met fragmenten van crinoiden (plaatjes van de zeelelie)
groeten
Anthonie
[Bewerkt door Anthonie op 03-03-2013 om 08:07 NL]
Foto 2= Gryphea sp. vroeger ook wel duivelsnagel genaamd
Foto 7 = Spirifer (brachiopode)
Foto 10 is een kei met fragmenten van crinoiden (plaatjes van de zeelelie)
groeten
Anthonie
[Bewerkt door Anthonie op 03-03-2013 om 08:07 NL]
* Scientia et Miratio *
Dan wordt het een moeilijk verhaal denk ik om alles te determineren. Ik heb hem nog gemaild maar hij weet niet meer precies welke fossielen hij waar heeft gevonden. Een deel inderdaad bij CBN en hij heeft ook een keer gezocht in een groeve bij Caen en aan de landingskust Normandie
stonecollector