Wilsum vandaag (WWW gebied)
Wilsum vandaag (WWW gebied)

Omdat de winter nu eindelijk voorbij is (vorige week lag er nog zo,n 8 cm sneeuw).Zijn we vandaag maar eens 5 zandgroeves in de buurt van Wilsum afgegaan. De eerste 3 vielen tegen, weinig vondsten. Maar de laatste 2 heb ik nog 3 mooi sponzen kunnen scoren. Marcel had een mooie ammonietafdruk, stukjes koraal en een bivalve. Achteraf niet verkeerd in combinatie met het fijne weer :)Bijgevoegd een foto van mijn 3 sponzen.
[Bewerkt door Erik-B op 04-03-2013 om 22:16 NL]
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Wilsum vandaag (WWW gebied)
Prachtig Erik,goed dat het zoeken weer gestart is,de winter kan toch lang zijn Hé.GR
strandjutters
Hallo Erik,
Mooie vondsten! Alledrie Astylospongia praemorsa?
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Antw: Antw: Wilsum vandaag (WWW gebied)
Goede vraag Bram.bram schreef:
Hallo Erik,
Groeten,
Bram
Die daar linksachter zou ik wel eens live willen aanschouwen. Die heeft een erg klein spongocoel voor een Astylo...
Time fades away (Neil Young)
Hallo Tom,
Op dat exemplaar doelde ik ook met mijn vraag
Ben benieuwd.
Groeten,
Bram
Op dat exemplaar doelde ik ook met mijn vraag

Groeten,
Bram
Hoi, volgens mij zaterdag of zondag dat jullie er geweest zijn. Heb je het hek ontweken dat er is, volgens mij word er niet gewerkt in het weekend. Verstier dus niet voor andere fossielenzoekers he. Trouwens leuke vondsten. Gr.BenErik-B schreef:
Omdat de winter nu eindelijk voorbij is (vorige week lag er nog zo,n 8 cm sneeuw).Zijn we vandaag maar eens 5 zandgroeves in de buurt van Wilsum afgegaan. De eerste 3 vielen tegen, weinig vondsten. Maar de laatste 2 heb ik nog 3 mooi sponzen kunnen scoren. Marcel had een mooie ammonietafdruk, stukjes koraal een bivalve. Achteraf niet verkeerd in combinatie met het fijne weer :)Bijgevoegd een foto van ijn 3 sponzen.
0000000000
Antw: Antw: Wilsum vandaag (WWW gebied)
Mooie vonsten Erik maar de dihards gaan toch zelfs in de winter zoeken want er komt nog genoeg ( zelfs in de winter ) voorbijstrandjutters schreef:
Prachtig Erik,goed dat het zoeken weer gestart is,de winter kan toch lang zijn Hé.GR
maar als je het over zandgroeves hebt dan wel het komt langzaam weer op gang.
GR. Dominiek
Keep looking evry time
Antw: Antw: Antw: Wilsum vandaag (WWW gebied)
Hoi Bram en Tom. Ik denk ook aan Astylospongia praemorsa bij die 2. De andere spons zal ik het weekend naar Misburg meenemen, goed Tom?Spongebob schreef:Hoi Bram en Tom. Ik denk ook aan Astylospongia praemorsa bij die 2. De andere spons zal ik het weekend naar Misburg meenemen, goed Tom?bram schreef:
Hallo Erik,
Groeten,
Bram
Goede vraag Bram.
Die daar linksachter zou ik wel eens live willen aanschouwen. Die heeft een erg klein spongocoel voor een Astylo...

Dominiek, Erik is echt wel een diehard hoor. Maar, in de winter op een grindhoop zoeken, die bedekt is onder een laag sneeuw, levert meestal niet echt wat op (weet ik uit ervaring lol).
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Hoi Erik,Erik-B schreef:
De andere spons zal ik het weekend naar Misburg meenemen, goed Tom?![]()
Het lijkt wel een Astylo, maar dat spongocoel is zo klein. Misschien kun je zelf ook nog even kijken of je een sterretjesskelet ziet (misschien even natmaken). 'k Zou 'm graag eens willen zien.
@(Het Misburgverhaal heeft voor mij een deuk opgelopen. De vriend die in de herfst met Robert en mij samen naar CBN is geweest en ook mee zou naar Hannover is vorige week op 55-jarige leeftijd in zijn slaap overleden)
Time fades away (Neil Young)