Symphysaire haaientand Cadzand-Bad?
Symphysaire haaientand Cadzand-Bad?
Dit tandje heeft veel weg van een Symphysair exemplaar, maar waarvan?
Wellicht ziet iemand in welke richting we moeten denken.
Groeten,
Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Symphysaire haaientand Cadzand-Bad?
Hallo Ferry,bij dit tandje denk ik aan Jaekelotodus robustus.GR
strandjutters
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Ferry,hier twee voorbeelden uit mijn verzameling.GR
strandjutters
Hoi Pascal,
Aan de "v" in de wortel aan de labiale zijde doet dit tandje mij hier in eerste instantie ook aan denken. Echter doen de vreemde wortellobben en de ietwat kromme en uit het midden liggende wortel mij vermoeden dat ik hier met een ander exemplaar of andere positie te maken heb. Heeft Jaekelotodus symphysaire tanden??
Dit tandje lijkt namelijk zeer sterk kwa vorm op een symphysaire angustidens/auriculatus die ik in collectie heb.
Groeten,
Ferry
Aan de "v" in de wortel aan de labiale zijde doet dit tandje mij hier in eerste instantie ook aan denken. Echter doen de vreemde wortellobben en de ietwat kromme en uit het midden liggende wortel mij vermoeden dat ik hier met een ander exemplaar of andere positie te maken heb. Heeft Jaekelotodus symphysaire tanden??
Dit tandje lijkt namelijk zeer sterk kwa vorm op een symphysaire angustidens/auriculatus die ik in collectie heb.
Groeten,
Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.