Tandje uit Mill
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Tandje uit Mill

Na het afgelopen jaar heel wat materiaal op huis aan gesleept te hebben, zijn we (Maarten en ik) begonnen met het uitsorteren en op naam brengen van materiaal.
Dit tandje van Maarten uit Mill geeft daarbij wat problemen, maar zal niet lang onbenoemd blijven op dit forum denken we.
Zelf denken we an Cetorhinus maximus.
Iemand die dit kan bevestigen?
Oh ja, de bovenste foto is de labiale zijde, de onderste de linguale zijde.
Mvg,
Paul en Maarten
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 30-01-2006 om 19:27 NL]
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
- Frisian-old-age
Antw: Tandje uit Mill
Hoi Paul,
Dacht niet dat het een Cetorhynus maximus is.Vind hem te plat ervoor.Denk eerder aan een Lamna nasus.
groetjes,
Dacht niet dat het een Cetorhynus maximus is.Vind hem te plat ervoor.Denk eerder aan een Lamna nasus.
groetjes,
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- Frisian-old-age

Hoi Paul,
Snel even een foto\'tje van een Cetorhynus tand gemaakt. Maakt het wat eenvoudiger.

groetjes,
[Bewerkt door Frisian-old-age op 30-01-2006 om 20:18 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Hoi Paul,
Ik zou nog even wachten met het printen van een labeltje voor je tand. Het is namelijk geen Lamna nasus.
Lamna sp. is een betere benaming voor deze tand. Vorige week plaatste iemand ook al een foto van een Lamna uit Mill:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=1746
Mogelijk valt je op dat dia tand (naar ik aanneem dezelfde soort als die van jou) erg schuin staat. Dat komt regelmatig voor bij de Lamna\'s uit Mill.
Wanneer je vervolgens even op Elasmo.com kijkt bij extant dentitions, en lamna nasus aanklikt, dan zie je dat dergelijke schuine tanden niet in het gebit van Lamna nasus zitten.
Deze tanden zijn dus niet van Lamna nasus.
Wat het dan wel is is een vraag die nog beantwoord moet worden. De andere Lamna, Lamna ditropis lijkt er m.i. ook niet zo op. Ik heb geen idee. Wellicht iemand anders nog.
groeten, Erik
Ik zou nog even wachten met het printen van een labeltje voor je tand. Het is namelijk geen Lamna nasus.
Lamna sp. is een betere benaming voor deze tand. Vorige week plaatste iemand ook al een foto van een Lamna uit Mill:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=1746
Mogelijk valt je op dat dia tand (naar ik aanneem dezelfde soort als die van jou) erg schuin staat. Dat komt regelmatig voor bij de Lamna\'s uit Mill.
Wanneer je vervolgens even op Elasmo.com kijkt bij extant dentitions, en lamna nasus aanklikt, dan zie je dat dergelijke schuine tanden niet in het gebit van Lamna nasus zitten.
Deze tanden zijn dus niet van Lamna nasus.
Wat het dan wel is is een vraag die nog beantwoord moet worden. De andere Lamna, Lamna ditropis lijkt er m.i. ook niet zo op. Ik heb geen idee. Wellicht iemand anders nog.
groeten, Erik
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Ok, bedankt allemaal voor de info, zal me eens gaan verdiepen in de lamna\'s.
Cheers,
Paul
Cheers,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you