hele kleine fossiellen vind je tussen zand!
hele kleine fossiellen vind je tussen zand!
wat leuk is, als je naar de groeven gaat bijvoorbeeld is om een bakje met zand te vullen, dat heb ik ook gedaan. en dan thuis tussen alle zandkorreltjes zoekken, dan kan je vanalles vinden in het piepklein. ik heb daartussen kleine stukjes koraal gevonden en van die wormen schelpjes, volgendsmij heten die kokerswormen. ook heb ik allemaal stukjes schelp gevonden. een dingetje weet ik niet wat het is, maar dat ben ik het uitzoekken. een foto maken lukt waarscheinlijk niet goed. het lijkt wel een soort skeletje van iets. het is echt heel leuk om te doen en om thuis ook bezig te zijn.
Antw: hele kleine fossiellen vind je tussen zand!
Dat is leuk he!jella schreef:
wat leuk is, als je naar de groeven gaat bijvoorbeeld is om een bakje met zand te vullen, dat heb ik ook gedaan. en dan thuis tussen alle zandkorreltjes zoekken, dan kan je vanalles vinden in het piepklein. ik heb daartussen kleine stukjes koraal gevonden en van die wormen schelpjes, volgendsmij heten die kokerswormen. ook heb ik allemaal stukjes schelp gevonden. een dingetje weet ik niet wat het is, maar dat ben ik het uitzoekken. een foto maken lukt waarscheinlijk niet goed. het lijkt wel een soort skeletje van iets. het is echt heel leuk om te doen en om thuis ook bezig te zijn.
Dat heet residu.
Antw: Antw: hele kleine fossiellen vind je tussen zand!
Mega_Lo schreef:Dat is leuk he!jella schreef:
Dat heet residu.
Dat wist ik niet ! alweer wat geleerd
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Jella,ik doe dit al een hele tijd,en uit elke vindplaats neem ik gruis mee.Heb uit Cadzand nu al een hele mooie collectie kleine fossielen waaronder een duizend tal vissetandjes,maar dit wel uit zeker 500 kg residu.Heb ook een gratis schelpenpad bij mij thuis
.GR
strandjutters
hallo Pascal,strandjutters schreef:
Hallo Jella,ik doe dit al een hele tijd,en uit elke vindplaats neem ik gruis mee.Heb uit Cadzand nu al een hele mooie collectie kleine fossielen waaronder een duizend tal vissetandjes,maar dit wel uit zeker 500 kg residu.Heb ook een gratis schelpenpad bij mij thuis.GR
los jij je uitgezochte residu in je voortuin? Ik los het gewoon weer op de vindplaats waar ik het meegenomen heb
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Antw: hele kleine fossiellen vind je tussen zand!
Ik denk dat vanaf bepaalde hoeveelheden je er toch voor kiest om dit liever in je voortuin/zijtuin te dumpen dan weer mee te nemen. Ik zie mezelf al 150 kilo residu meenemen, uitzoeken en weer mee terugsleuren.. nee dank jeAdron schreef:hallo Pascal,strandjutters schreef:
Hallo Jella,ik doe dit al een hele tijd,en uit elke vindplaats neem ik gruis mee.Heb uit Cadzand nu al een hele mooie collectie kleine fossielen waaronder een duizend tal vissetandjes,maar dit wel uit zeker 500 kg residu.Heb ook een gratis schelpenpad bij mij thuis.GR
los jij je uitgezochte residu in je voortuin? Ik los het gewoon weer op de vindplaats waar ik het meegenomen heb
groetjes
Aaron
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
Ik woon op een boot en heb dus het voordeel om het in het water te kunnen dumpen.
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,het terug meenemen ,uitgieten en dan de week erop hetzelfde weer terug meenemen nee bedankt.
ook zit de kans erin dat je een boete krijgt voor sluikstorten,je zou het nogal moeten uitleggen dat je het eerst hebt meegenomen en nu voorzichtjes terugbrengt.
En ik vind een schelpenpad best wel leuk.GR
ook zit de kans erin dat je een boete krijgt voor sluikstorten,je zou het nogal moeten uitleggen dat je het eerst hebt meegenomen en nu voorzichtjes terugbrengt.
En ik vind een schelpenpad best wel leuk.GR
strandjutters
Hoi Dominiek, pas je wel op dat je niet aan grond loopt als je de boel is moet verhalen. Dat is het nadeel van een zandbank in wording.dominiek schreef:
Ik woon op een boot en heb dus het voordeel om het in het water te kunnen dumpen.
GR. Dominiek
Gr.Ben
0000000000