hoe preppen ze dit soort Trilobieten?
hoe preppen ze dit soort Trilobieten?
Hoe preppen ze dit soort Trilobieten? : http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... AA&dur=450
Mij lijkt het dat het met het getril van een Prepareer naald de stekeltjes er zo afvliegen.
Word dit gedaan met straling of zo?
groetjes ,
Nikola.
[Bewerkt door Mega_Lo op 18-05-2013 om 10:14 NL]
Mij lijkt het dat het met het getril van een Prepareer naald de stekeltjes er zo afvliegen.
Word dit gedaan met straling of zo?
groetjes ,
Nikola.
[Bewerkt door Mega_Lo op 18-05-2013 om 10:14 NL]
Antw: hoe preppen ze dit soort Trilobieten?
hallo Nikola,
Ik ken er niks van hoor maar ik denk dat die stekels wel regelmatig kunnen afkraken? Dan worden ze er volgens mij weer op gelijmd?
groetjes
Aaron
Ik ken er niks van hoor maar ik denk dat die stekels wel regelmatig kunnen afkraken? Dan worden ze er volgens mij weer op gelijmd?
groetjes
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Dit is inderdaad meestal een combinatie van prepareernaald en straaltoestel.
En regelmatig breken deze stekels af, maar worden dan terug gelijmd.
Dit is trouwens goed te zien op het afgebeelde exemplaar.
Lugo
En regelmatig breken deze stekels af, maar worden dan terug gelijmd.
Dit is trouwens goed te zien op het afgebeelde exemplaar.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Hoe vaak ze breken erg afhankelijk van degene die prepareert.
Tijdje terug een dicranurus gezien. Lange vrijstaande stekels, sommige waren niet andere en enkele keer afgebroken. Ik dacht dat dit helemaal gestraald werd, betreffende stuk had maar weinig straalmiddel gezien
Tijdje terug een dicranurus gezien. Lange vrijstaande stekels, sommige waren niet andere en enkele keer afgebroken. Ik dacht dat dit helemaal gestraald werd, betreffende stuk had maar weinig straalmiddel gezien
oeps...
Beste Allen,
hartelijk dank voor de antwoorden.
Dankzij Frederik en lugo heb ik ook het trilo virus gekregen.
hehe, ik heb nu al het haaientanden virus, de Zee-egel ziekte, en de trilobieten epidemie
Nikola.
hartelijk dank voor de antwoorden.
Dankzij Frederik en lugo heb ik ook het trilo virus gekregen.
hehe, ik heb nu al het haaientanden virus, de Zee-egel ziekte, en de trilobieten epidemie

Nikola.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De voorpreparatie wordt bij dit soort trilobieten meestal met de luchtdrukpen gedaan. De stekels blijven dan langs 1 zijde in de matrix zitten. Soms wordt een hele rij er dan afgehaald om bij de volgende rij te kunnen. Een luchtdrukpen heeft immers ruimte nodig om te kunnen werken.
De laatste resten steen worden met stralen verwijdert onder vergroting. Je kan zien dat dit stuk stevig gestraald is, maar het is wel kundig gedaan.
Nog een tip, plaats volgende keer een link naar foto's die je niet zelf hebt genomen, ivm copyright. Zie ook forumregels.
De laatste resten steen worden met stralen verwijdert onder vergroting. Je kan zien dat dit stuk stevig gestraald is, maar het is wel kundig gedaan.
Nog een tip, plaats volgende keer een link naar foto's die je niet zelf hebt genomen, ivm copyright. Zie ook forumregels.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: hoe preppen ze dit soort Trilobieten?
hartelijk dank voor de informatie!Frederik schreef:
De voorpreparatie wordt bij dit soort trilobieten meestal met de luchtdrukpen gedaan. De stekels blijven dan langs 1 zijde in de matrix zitten. Soms wordt een hele rij er dan afgehaald om bij de volgende rij te kunnen. Een luchtdrukpen heeft immers ruimte nodig om te kunnen werken.
Ik heb het nu aangepast.
mag je wel avatars hebben die je niet zelf hebt gemaakt?
[Bewerkt door Mega_Lo op 18-05-2013 om 10:17 NL]
Heb ik me laten vertellen;
Preparern tot het voetje van de stekel(s) gewoon afbreken,(nog in het sediment), stekel prepareren, beeste ook blootleggen, stekels nummeren, zo tot de laatste steken , en dan alles mooi terug lijmen
Preparern tot het voetje van de stekel(s) gewoon afbreken,(nog in het sediment), stekel prepareren, beeste ook blootleggen, stekels nummeren, zo tot de laatste steken , en dan alles mooi terug lijmen
Theo
Antw: Antw: Antw: hoe preppen ze dit soort Trilobieten?
denk het nietMega_Lo schreef:hartelijk dank voor de informatie!Frederik schreef:
Ik heb het nu aangepast.
mag je wel avatars hebben die je niet zelf hebt gemaakt?
[Bewerkt door Mega_Lo op 18-05-2013 om 10:17 NL]

Nullus finis longius si quod facis delectaris
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Nikola schreef.
Mag je wel avatars hebben die je niet zelf hebt gemaakt.
Ik denk van wel,maar niet als er copyright opzit.Ik zie anders het nut niet van een copyright.GR
Mag je wel avatars hebben die je niet zelf hebt gemaakt.
Ik denk van wel,maar niet als er copyright opzit.Ik zie anders het nut niet van een copyright.GR
strandjutters