Hoe moet je deze fossielen prepareren?
Hoe moet je deze fossielen prepareren?
Hebben jullie advies om deze fossielen te prepareren? Ik weet dat het fossielen zijn door de (volgens mij) doorsnede van een solitair koraal, maar ik kreeg dat fragment niet goed op de foto. Ik heb de brok gevonden in een aangelegde dijk op de camping.
Marijn
Antw: Hoe moet je deze fossielen prepareren?
Er zit ook overal rivierklei op. Weten jullie misschien hoe je dat kan verwijderen?
Marijn
Marijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Water en tandenborstel (eventueel met kortgeknipte haren), en schrobben maar. Daarna kunnen we misschien wat meer van het fossiel zien.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Hoe moet je deze fossielen prepareren?
Ik ben even bezig geweest met de tanden borstel en toen brak de steen. Hierbij zijn een paar fossielen vrijgekomen op de kleine stukken die er af vielen. Ik moet ze wel eerst laten drogen voordat ik ze kan laten zien.Frederik schreef:
Water en tandenborstel (eventueel met kortgeknipte haren), en schrobben maar. Daarna kunnen we misschien wat meer van het fossiel zien.
Marijn
Ik krijg het echt niet op de foto, maar als ik het moet beschrijven zijn het een soort pluimen die bestaan uit oranje stippeltjes. Weet iemand waar in de determinatie database ik moet zoeken?
Marijn
Marijn
Hiermee kan ik hopelijk een beetje laten zien wat ik bedoel met dat solitair koraal: naar wat klei weg schrobben bleek dat de steen buiten de pluimen ook vol zat met deze dingen.
Op de 1e,3e en 4e foto probeer ik het patroon te laten zien.
Op de 2e foto moet je kijken naar de wazige vlek vooraan: daar zie je dat het uit de steen steekt.
Kan iemand nu al beter zeggen hoe ik dit soort fossielen uit de steen moet hakken?
Marijn
Met een hamer lijt me is het trouwens hard gesteenten? als het zacht is ,is het aan te raden om een andere methode te gebruiken.
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time
Het ziet er uit alsof het elk moment uit elkaar kan vallen, maar het lijkt een soort kalk steen. Dat hangt dus een beetje tussen hard en zacht in.dominiek schreef:
Met een hamer lijt me is het trouwens hard gesteenten? als het zacht is ,is het aan te raden om een andere methode te gebruiken.
GR. Dominiek
Marijn
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Zijn het geen marcasiet knollen? En wat was de locatie van de camping? Ik denk namelijk dat de grond die gebruikt is voor die dijk redelijk lokaal is.
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
De steen zelf heeft wel iets van die markasiet knollen weg. Zeker toen er een stuk afbrak kwamen kenmerken vrij. De camping ligt in de buurt van Grupont, België. Ik denk wel dat die kleine dingen er in fossielen zijn door de opbouw van het laatste exemplaar wat ik liet zien. Ik heb in die dijk ook andere dingen gevonden zoals een koraal(een andere dan die ik al eerder heb vertoond) en ik denk dat het een graptoliet is. Ik zal morgen wat foto's maken als dat nodig is.Smaug schreef:
Zijn het geen marcasiet knollen? En wat was de locatie van de camping? Ik denk namelijk dat de grond die gebruikt is voor die dijk redelijk lokaal is.
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 18-05-2013 om 22:46 NL]