Omgeving Kaloot : Carcharhinus elongatus ?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Omgeving Kaloot : Carcharhinus elongatus ?

Hallo iedereen,vandaag terug richting Kaloot geweest.Dit tandje die ik heb gevonden op het zicht doet mij denken aan Carcharhinus elongatus.Maar ik heb wat twijfels.
Ik twijfel tussen Sphyrna cf.zygaena
Carcharhinus acanthodon.
Het tandje heeft geen kartels op de kroon,zodat de laatste waarschijnlijk afvalt.
Ook vind ik vaak Oligocene tandjes op die plaats,zodat mijn eerste gok waarschijnlijk juist is,dit zou leuk zijn ,want die had ik nog niet van deze plaats.
Ik heb deze namen bekeken op de site Fossil scharks & Rays .Somniosus.be.
GR.
(Komt niet van de Kaloot zelf,maar omgeving)
strandjutters
Antw: Omgeving Kaloot : Carcharhinus elongatus ?
Strandjutters,
Voor de laatste mogelijkheid de karteling heeft te maken met onder- of bovenkaaks, acanhodon, priscus, lijkt me ook goed mogelijk.
Duys
Voor de laatste mogelijkheid de karteling heeft te maken met onder- of bovenkaaks, acanhodon, priscus, lijkt me ook goed mogelijk.
Duys
- strandjutters

Hallo Duys,ik heb ooit één keer een priscus gevonden in Knokke,waar die vandaan kwam weet ik ook niet.Het tandje van vandaag lijkt er totaal niet op,de priscus heeft ook kartels op de kroon.Het onderkaaks en bovenkaaks is mij ook bekend van acanhodon.GR
PS,Duys ik vind er ook heel wat otolieten,bij intresse op het forum laat het maar weten ik maak dan wat foto's.GR Pascal
strandjutters
Strandjutters,
Denk nog altijd bij het eerste priscus, acanthodon of de oligocene versie, de tweede vind ik meer wat Galeocerdoachtig.
Duys
[Bewerkt door Duys op 25-05-2013 om 23:20 NL]
Denk nog altijd bij het eerste priscus, acanthodon of de oligocene versie, de tweede vind ik meer wat Galeocerdoachtig.
Duys
[Bewerkt door Duys op 25-05-2013 om 23:20 NL]
- strandjutters
Hallo Duys,ik denk van niet,maar eens afwachten wat de andere forumleden er van vinden(samen staan we sterk
)
GR Pascal

GR Pascal
strandjutters
Antw: Antw: Omgeving Kaloot : Carcharhinus elongatus ?
Strandjutters,
Ik had erover gelezen, otolieten, leuk ja.
Zal nog wel eens in de aandacht komen, de plek waar ik zoveel otolieten vond is afgegraven.
Duys
Ik had erover gelezen, otolieten, leuk ja.
Zal nog wel eens in de aandacht komen, de plek waar ik zoveel otolieten vond is afgegraven.
Duys
Antw: Antw: Omgeving Kaloot : Carcharhinus elongatus ?
Hoi Pascal, zet ze er maar op die otolieten want het is nog steeds een duister gebied.strandjutters schreef:
Hallo Duys,ik heb ooit één keer een priscus gevonden in Knokke,waar die vandaan kwam weet ik ook niet.Het tandje van vandaag lijkt er totaal niet op,de priscus heeft ook kartels op de kroon.Het onderkaaks en bovenkaaks is mij ook bekend van acanhodon.GR
PS,Duys ik vind er ook heel wat otolieten,bij intresse op het forum laat het maar weten ik maak dan wat foto's.GR Pascal
Gr, Ben
0000000000
Hallo Pascal,
even een oude topic opgepikt.
ben wat info aan het verzamelen voor mijn Carcharhinus project.
De eerste lijkt me een Carcharhinus priscus/ acanthodon, of zijn voorganger elongatus.
Je hebt intussen wel gemerkt met je huidige vondsten dat ook niet alle priscus/acanthodon gekarteld zijn.
Die hebben die basisgrind minder goed overleefd, maar oorspronkelijk zat er wel karteling op.
De tweede lijkt me een Physogaleus.
gr Frank
even een oude topic opgepikt.
ben wat info aan het verzamelen voor mijn Carcharhinus project.
De eerste lijkt me een Carcharhinus priscus/ acanthodon, of zijn voorganger elongatus.
Je hebt intussen wel gemerkt met je huidige vondsten dat ook niet alle priscus/acanthodon gekarteld zijn.
Die hebben die basisgrind minder goed overleefd, maar oorspronkelijk zat er wel karteling op.
De tweede lijkt me een Physogaleus.
gr Frank
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.
zijn eigen domheid te bevatten.