Omgeving Kaloot Twee tandjes ?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Omgeving Kaloot Twee tandjes ?

Hallo iedereen,deze twee tandjes komen ook uit het gruis van omgeving Kaloot,het eerste doet mij denken aan Macrota,het tweede de laatste 5 foto's,totaal geen idee,gezien de bewaring en kleur uit dezelfde periode denk ik,het laatste tandje heeft zware striatie's op de voorkant van het tandje.Iemand enig idee van het tweede tandje.GR
strandjutters
- strandjutters
Antw: Omgeving Kaloot Twee tandjes ?
Hallo iedereen,niemand een idee van het tweede tandje,of in welke richting ik moet gaan zoeken ?
Vanavond vond ik in het gruis een wortel met stuk kroon van een grotere tand de wortel rond de 12 mm breed,die heeft ook van die striaties op de voorkant van de kroon,misschien is er een verband en is dit kleintje van een paar mm wel van deze soort,maak morgen wat foto's van het fragment.Gr
Vanavond vond ik in het gruis een wortel met stuk kroon van een grotere tand de wortel rond de 12 mm breed,die heeft ook van die striaties op de voorkant van de kroon,misschien is er een verband en is dit kleintje van een paar mm wel van deze soort,maak morgen wat foto's van het fragment.Gr
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,hier een fragment van een tandje die ik vondt,het heeft ook de striatie is de voorzijde van de kroon,op de derde foto aangeduid met x de laatste foto een detail.Verder heeft het tandje vreemde ronde wortellobben en een diepe voedings groef.Het zou dus kunnen dat het tweede kleintje ook tot deze soort behoord.
GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,dit tandje er vandaag bijgevonden,heeft ook die striatie en is maar 2,5 mm breed.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,dit tandje vanavond gevonden,het is wat meer gerold dan de vorige maar het heeft terug een diepe voedingsgroeve en een hoge ronde wortel,de labiale richel is ook weer duidelijk zichtbaar,ook zie je nog heel lichtjes de striatie die erop zat.Waarschijnlijk een voorste tandje,het is 7 mm breedt.Op de tweede foto lijkt het wat op Squatina maar het is er geen.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,vanavond terug een tandje gevonden met de zware striatie's op de labiale zijde,het lijkt zeer goed op tandje twee uit dit topic.De drie laatste foto's zijn van een bizar tandje die ik ook vanavond heb gevonden,het is 9 mm breedt is is wat te lang voor onder mijn microscoop.Ter hoogte van de voedingsgroeve zit maar een zeer klien kroontje,en op de worteleinde heeft het een haakje.
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,hier nog zo een vreemd tandje,vanavond uit het gruis gevist.
GR
strandjutters
-
Hoi Pascal de meeste tandjes die je hier post zijn Odontaspis sp bijna niet tot soort te bepalen
Grtn Arien
Grtn Arien
- strandjutters
Hallo Arien,dit zou best wel kunnen,vanmiddag had ik er terug ééntje met die hoge wortel,en terug ééntje met die gekartelde labiale richel.Ik maak straks wat foto's.GR
strandjutters
-
Hoi Pascal dat tandje waarvan jij denkt dat het Squatina is is een Carcharhinus priscus
Grtn Arien
Grtn Arien