Overnachten nabij de Caps en getijdetabellen
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Overnachten nabij de Caps en getijdetabellen
Wij willen binnenkort eens naar Cap Blanc Nez en/of Cap Gris Nez gaan.
Maar aangezien wij zo\'n 3-3.5 uur reistijd hebben wordt dat wsl. een lang weekend met 1 of 2 overnachtingen in de buurt.
Weet iemand van jullie een goed Bed & Breakfast, Pension of Motel?
Ook ben ik op zoek naar getijdetabellen voor een periode langer dan 7 dagen vooruit.
Alvast bedankt,
Paul
Maar aangezien wij zo\'n 3-3.5 uur reistijd hebben wordt dat wsl. een lang weekend met 1 of 2 overnachtingen in de buurt.
Weet iemand van jullie een goed Bed & Breakfast, Pension of Motel?
Ook ben ik op zoek naar getijdetabellen voor een periode langer dan 7 dagen vooruit.
Alvast bedankt,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
Antw: Overnachten nabij de Caps en getijdetabellen
Hoi Paul,
Ik weet wel dat er in de directe buurt van Escalles chambre hautes zijn.
We passeren er altijd als we bijna in Escalles zijn als het al niet in Escalles zelf is natuurlijk.
Sorry, de getijden heb ik wel maar dan max. een week op voorhand.
Groetjes...
Ilse
Ik weet wel dat er in de directe buurt van Escalles chambre hautes zijn.
We passeren er altijd als we bijna in Escalles zijn als het al niet in Escalles zelf is natuurlijk.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- De DinoDolsjes
Antw: Antw: Overnachten nabij de Caps en getijdetabellen
Van http://www.shom.fr wsl.ilse schreef:

Heb via enig kunst en vliegwerk een overzicht voor Wissant (feb 2006 - jan 2007) weten te fabrieken. De afwijking t.o.v. de bovengenoemde link is ca. 20- 30 minuten, maar dat is nauwkeurig genoeg lijkt me.
Heb je interesse, laat het dan even weten, dan stuur ik het overzicht op.
Cheers,
Paul
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 17-02-2006 om 14:05 NL]
Hoi Paul,
Ik ben wel geinteresseerd, stuur maar op als je wil.
Alvast bedankt.
Groetjes...
Ilse
Ik ben wel geinteresseerd, stuur maar op als je wil.
Alvast bedankt.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- De DinoDolsjes
Is onderweg.
groet,
Paul
groet,
Paul
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Paul, ik ben al enkele keren voor langere tijd naar de CBN gegaan, en steeds overnacht in een hotelletje in het centrum van Escalles. De naam ben ik even kwijt, er zijn er enkele. Er waren steeds kamers vrij (buiten seizoen weliswaar).
Escalles is zowat de beste uitvalsbasis die je kunt hebben aan de CBN, naar mijn mening. Voor meerdere dagen naar ginder trekken is zeker aan te raden, zo zit het getij altijd wel ergens goed, en heb je enkele dagen om de situatie te \'leren kennen\'. Door de snelle erosie is het toch elke keer weer wat anders. Ik heb ook steevast mijn mooiste vondsten gedaan de laatste dag van mijn verblijf
Je mag je overzicht trouwens ook eens deze richting opsturen. Misschien toch binnenkort eens richting CBN gaan...
Escalles is zowat de beste uitvalsbasis die je kunt hebben aan de CBN, naar mijn mening. Voor meerdere dagen naar ginder trekken is zeker aan te raden, zo zit het getij altijd wel ergens goed, en heb je enkele dagen om de situatie te \'leren kennen\'. Door de snelle erosie is het toch elke keer weer wat anders. Ik heb ook steevast mijn mooiste vondsten gedaan de laatste dag van mijn verblijf

Je mag je overzicht trouwens ook eens deze richting opsturen. Misschien toch binnenkort eens richting CBN gaan...
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- De DinoDolsjes
Overzicht zit in je mailbox.
Heb wsl. al een plekje gevonden.
Welliswaar wat verder weg (iets bezuiden Calais), maar de reistijd naar de kust (ca. 20 min.) valt wel mee en het vrouwtje is gecharmeerd van de \"gîte\". En je weet, als het vrouwtje blij is, mag het mannetje........ fossieltjes gaan zoeken
.
Wsl. nemen we er 24 op 25 februari een kamertje en nemen we de \"gîte\" eens in ogenschouw.
Wellicht boeken we dan voor de zomer 1 of 2 weken.
Mvg,
Paul
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 17-02-2006 om 15:28 NL]
Heb wsl. al een plekje gevonden.
Welliswaar wat verder weg (iets bezuiden Calais), maar de reistijd naar de kust (ca. 20 min.) valt wel mee en het vrouwtje is gecharmeerd van de \"gîte\". En je weet, als het vrouwtje blij is, mag het mannetje........ fossieltjes gaan zoeken

Wsl. nemen we er 24 op 25 februari een kamertje en nemen we de \"gîte\" eens in ogenschouw.
Wellicht boeken we dan voor de zomer 1 of 2 weken.
Mvg,
Paul
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 17-02-2006 om 15:28 NL]
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Misschien handig om een getijdentabel te plaatsen bij elke vindplaats aan zee...?
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
hoi Paul
De eerste 2 keer hebben we overnacht in Wimereux ,in hotel Paul et Virginie ,vrij duur (ook het eten) in verhouding tot wat je er voor terug krijgt.
De laatste keer hebben we overnacht in Calais de naam van het hotel ben ik kwijt maar er zaten daar 3 goedkopere hotels naast elkaar waaronder zo,n formule 1 hotel wij hebben toen voor 30 euro per nacht overnacht.Even googlen en je hebt voor 30 euro een prima slaapplaats.(5 minuten van cbn vandaan).
groetje kees
De eerste 2 keer hebben we overnacht in Wimereux ,in hotel Paul et Virginie ,vrij duur (ook het eten) in verhouding tot wat je er voor terug krijgt.
De laatste keer hebben we overnacht in Calais de naam van het hotel ben ik kwijt maar er zaten daar 3 goedkopere hotels naast elkaar waaronder zo,n formule 1 hotel wij hebben toen voor 30 euro per nacht overnacht.Even googlen en je hebt voor 30 euro een prima slaapplaats.(5 minuten van cbn vandaan).
groetje kees
kees
- De DinoDolsjes
Antw: Antw: Overnachten nabij de Caps en getijdetabellen
Goed idee.Smaug schreef:
Misschien handig om een getijdentabel te plaatsen bij elke vindplaats aan zee...?
Maar om te voorkomen dat we voor elke vindplaats aan zee tabellen voor de komende 10\'tallen jaren moeten gaan samenstellen is het wellicht handiger de bronnen te vermelden.
Voor het overgrote deel kunnen we dan verwijzen naar:
1. http://www.shom.fr/ann_marees/cgi-bin/p ... ortsel=map
(Zuid-Engeland, Nederlandse kust, Belgische kust, Franse westkust en Middellandse Zee kust en een deel van de Spaanse en Portugese Atlantische kust)
2. http://www.hmcz.nl/
(>producten > astronomisch getij 2005)
Voor de Zeeuwse kust.
@Webmaster, wellicht link toevoegen aan vindplaatsbeschrijvingen voor vindplaatsen aan zee?
Cheers,
Paul
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 17-02-2006 om 17:09 NL]