vondsten 27/28-07-2013
vondsten 27/28-07-2013
Goedeavond iedereen,
Hierbij wou ik graag mijn vondsten tonen die ik gister en vandaag gevonden heb. Ik stond zelf een beetje perplex hoeveel ik achteraf gevonden heb.
Foto 1: totaal veel beenderen.
Foto 2: De steentjes die ik gevonden heb.
Foto 3: Grote kies ( ik dacht aan oeros ? )
Foto 4: Onderkaak inc kies. oeros steppenwisent?
Foto 5: pithoorn? Gedeelte van het gewei van een reuzen hert?
Foto 6: grote rib/ been. Ik dacht aan een werktuig. Vanwege het gat dat erin zit?
Foto: 7: ingezoomde foto van het gat in het been.
Foto: 8: Wervel. Rund/ of wolharige neushoorn?
Ik laat het even bij deze hoeveelheid foto's. Ik heb er nog een 15 tal. Alleen dan word het onoverzichtelijk.
Gezien de donker zwarte kleur op de botten. Zat ik aan het Pleistoceen tijdperk te denken.
Ik hoor heel erg graag hoe jullie erover denken, en natuurlijk op/ of aanmerkingen.
groeten Rens
Groeten,
Rens
Rens
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: vondsten 27/28-07-2013
Hoi Rens,
Dat gat lijkt mij vrijwel zeker door een mens gemaakt. De vraag is nu hoe oud dit allemaal is. Ik twijfel toch of dit pleistoceen is.
Dat gat lijkt mij vrijwel zeker door een mens gemaakt. De vraag is nu hoe oud dit allemaal is. Ik twijfel toch of dit pleistoceen is.
Groet,
Niels
Niels
Hallo Niels,
Mijn moeder heeft vandaag een boek meegenomen van de Archeologie van Gelderland. Op de plek waar ik zoek worden ook wel eens potten en scherven uit de romeinse tijd gevonden.
Maar het staat vooral bekend om de vondsten uit de pleistoceen.
Rens
Mijn moeder heeft vandaag een boek meegenomen van de Archeologie van Gelderland. Op de plek waar ik zoek worden ook wel eens potten en scherven uit de romeinse tijd gevonden.
Maar het staat vooral bekend om de vondsten uit de pleistoceen.
Rens
Groeten,
Rens
Rens
Antw: Antw: vondsten 27/28-07-2013
Eens. Over het algemeen is het materiaal wel erg licht van kleur. Zeker de kiezen.sjaak schreef:
Ik twijfel toch of dit pleistoceen is.
Groeten,
Bram
Bram dat klopt ik vind de foto's hierboven ook wel een beetje licht.
Er zitten botten tussen zoals hierboven die wel donker van kleur zijn.
Ik denk aan een middenvoets beentje?
Gr Rens
[Bewerkt door Rens op 28-07-2013 om 20:05 NL]
Groeten,
Rens
Rens
Lijkt mij een hielbeen, maar is lastig vanaf 1 foto. Kleur is vlekkerig, lijkt mij dus holoceen, maar ken het materiaal van daar niet.
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Dacht ook aan (afgesleten) hielbeen.
Ik denk ook dat het niet heel oud is, maar kleur zegt niet alles, probeer wat meer info te krijgen van de vindplaats.
Laat dat stuk met dat gat eens aan een archeoloog zien.
Ik denk ook dat het niet heel oud is, maar kleur zegt niet alles, probeer wat meer info te krijgen van de vindplaats.
Laat dat stuk met dat gat eens aan een archeoloog zien.
Groet,
Niels
Niels
het gaat om een zandafwinning aan de IJssel.
Hier worden veel botten van mammoeten (kiezen), reuze hert, wolharige neushoorn en oeros gevonden.
Dit weet ik omdat het geologisch museum in Velp daar ook stukken botten uit die zandwinning in hun collectie hebben.
Wil natuurlijk niet zeggen dat mijn botten uit die periode komen.
Er zitten degelijk botten tussen die lijken op dat van een reuzenhert, of wolharige neushoorn. Maar ik ben geen kenner dus ik ga komende week wat botten laten zien bij het museum.
Gr Rens
Hier worden veel botten van mammoeten (kiezen), reuze hert, wolharige neushoorn en oeros gevonden.
Dit weet ik omdat het geologisch museum in Velp daar ook stukken botten uit die zandwinning in hun collectie hebben.
Wil natuurlijk niet zeggen dat mijn botten uit die periode komen.
Er zitten degelijk botten tussen die lijken op dat van een reuzenhert, of wolharige neushoorn. Maar ik ben geen kenner dus ik ga komende week wat botten laten zien bij het museum.
Gr Rens
Groeten,
Rens
Rens