Vervolg fossiel ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Ineke_vb
Vervolg fossiel ?

Bericht door Ineke_vb » 05 aug 2013, 17:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zie hier een foto van enkele schelpen. Heb je hiermee voldoende info om een beter idee van de ouderdom van de wervel te krijgen. (Zie vorige post: fossiel?)

Ook deed ik nog een andere vondst. Het lijkt mij een stuk bod van een gewricht ofzo. Gewoon vanwege de rondingen. Mogelijk van dezelfde walvis? Het is ook erg groot en deels afgebroken... Zie foto's.

Wat zien jullie erin?
Ik ben benieuwd !

Groeten ineke

[Bewerkt door Ineke_vb op 05-08-2013 om 17:22 NL]

Duys
Contacteer:
Antw: Vervolg fossiel ?

Bericht door Duys » 06 aug 2013, 10:14

Die schelpen zijn Glycymerissen, neogeen, aan de binnenkant heb je details die tot verdere determinatie kunnen helpen.
Je hebt ook nog een stuk bot. Er worden veel fragmenten gevonden, zonder in-situcontext of andere aanwijzing, kun je niet nauwelijks besluiten dat het van hetzelfde dier is.
Duys

Duys
Contacteer:
Antw: Vervolg fossiel ?

Bericht door Duys » 07 aug 2013, 10:33

Stijn,
Of dit nu uit het basisgrint komt? De herwerkte laag, pliocene laag kan vrij dik zijn zijn, met oa een dunne grintlaag, een schelpenlaag etc.
Maar de stratigrafische tabellen van de onderzochte plaatsen geven meestal de inhoud laag per laag.
Duys

[Bewerkt door Duys op 07-08-2013 om 10:34 NL]

Plaats reactie