Fossiel omdraaien
Fossiel omdraaien
Weten jullie een goede manier om een bolle klep van een bivalve om te draaien? Ik neem aan dat jullie dat ook wel tegen komen. Hij komt uit het limburgs krijt. Indien nodig kan ik ook foto's maken.
Marijn
Marijn
Antw: Fossiel omdraaien
Hoi Marijn,
Wat bedoel je precies?
Grtz mendel
Wat bedoel je precies?
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Er zit een schelp op zijn kop in de steen en die wil ik omdraaien. Het is weer erg zwak materiaal, dus kan ik hem niet volledig uit prepareren. Welk materiaal zouden jullie gebruiken om de schelp op te vullen?
Marijn
Marijn
Hoi Marijn,
Ik denk dat je de mergel het beste gewoon met een tandenborstel en een mesje kunt verwijderen.
Kun je nog wen foto plaatsen?
Grtz mendel
Ik denk dat je de mergel het beste gewoon met een tandenborstel en een mesje kunt verwijderen.
Kun je nog wen foto plaatsen?
Grtz mendel
Hier zijn nog wat foto's. Het lijkt me te fragiel om hem in zijn geheel te prepareren.
Marijn
Hoi Marijn,
Ik denk dat je deze neithea regularis beter zo kan laten.
Grtz mendel
Ik denk dat je deze neithea regularis beter zo kan laten.
Grtz mendel
Hallo, als je de schelp wilt omdraaien zou je wat gips moeten aanmaken, dit vermengen met schraapsel van het originele stuk, en er wat verbandgaas doorheen doen.
Hiermee vul je de schelp op, laat het uitharden en vervolgens kun je de schelp van de matrix afhalen en verder prepareren.
Heel wat werk, maar als dat echt is wat je wil, kun je het zo doen.
Succes!
groeten, Bert
Hiermee vul je de schelp op, laat het uitharden en vervolgens kun je de schelp van de matrix afhalen en verder prepareren.
Succes!
groeten, Bert
Elbert
Antw: Antw: Fossiel omdraaien
Dan ga ik dat proberen. Andere soorten bivalven dan Acutostrea uncinella en een klein fragiel rood schelpje zijn schaars in het gesteente. Ik weet bijna zeker dat ik hem niet meer tegen kom. Bedankt voor de tip. Weet iemand ook hoe je een afgietsel kan maken van afdrukken in het hardere mergel?Elbert schreef:
Hallo, als je de schelp wilt omdraaien zou je wat gips moeten aanmaken, dit vermengen met schraapsel van het originele stuk, en er wat verbandgaas doorheen doen.
Succes!
groeten, Bert
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 15-08-2013 om 10:26 NL]
Ik zou deze schelp daarom juist zo laten.
In het gesteente is hij namelijk veel mooier.
Grtz mendel
Grtz mendel
Antw: Antw: Fossiel omdraaien
Ik laat het toch maar zoals het is.Mendel schreef:
Ik zou deze schelp daarom juist zo laten.
Grtz mendel
Marijn