Fossielen prepareren
Fossielen prepareren
Hallo iedereen
Hoe kan je deze blok fossielen goed prepareren? Ik heb al gelezen dat het met houtlijm moet, maar wat voor houtlijm moet dit zijn? Is er een bepaald merk of type dat de voorkeur geniet?
MERCI!
Wie zoekt, die vindt! Lang zoekt..
Antw: Fossielen prepareren
Bison s3 houtlijm is naar mijn ervaring de beste, het moet gemengd worden met water (verhouding: 1;10)
Grtz mendel
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Dit is een mooi blok vol fraaie en delicate fossielen.
Een behandeling met houtlijm lijkt mij ook de beste manier om deze fossielen te verstevigen.
Daarna goed laten drogen. Zorg ervoor dat je verhouding 1 op 10 is, als je te weinig verdunt, dan kan je een witte (lijm)film op je fossielen overhouden.
Een behandeling met houtlijm lijkt mij ook de beste manier om deze fossielen te verstevigen.
Daarna goed laten drogen. Zorg ervoor dat je verhouding 1 op 10 is, als je te weinig verdunt, dan kan je een witte (lijm)film op je fossielen overhouden.
---------
TriloBase
---------
TriloBase
---------
Haha bedankt!
Ik heb even moeten sleuren met de oorspronkelijke rotsblok, maar na een beetje kappen viel die mooie flank er vanaf!
Bison S3 houtlijm vond ik nergens, dus heb ik Pattex D3 houtlijm gevonden. In de winkel zeiden ze dat het principe hetzelfde is!
Maar ik zal sowieso eerst op een klein stukje proberen, om de grote niet te vernielen!
Nogmaals bedankt!
Ik heb even moeten sleuren met de oorspronkelijke rotsblok, maar na een beetje kappen viel die mooie flank er vanaf!
Bison S3 houtlijm vond ik nergens, dus heb ik Pattex D3 houtlijm gevonden. In de winkel zeiden ze dat het principe hetzelfde is!
Maar ik zal sowieso eerst op een klein stukje proberen, om de grote niet te vernielen!
Nogmaals bedankt!
Wie zoekt, die vindt! Lang zoekt..
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Houtlijm komt in verschillende varianten. Zorg er zeker voor dat je een PVA variant hebt, en niet een PVAc variant. Deze laatste blijkt op termijn de nabije omgeving van de lijmnaad te verzuren, niet te best voor kalksteen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
I think we did it!
Nu nog wachten tot ie droog is!
Bedankt allemaal!
Nu nog wachten tot ie droog is!