is dit koraal fossiel?
is dit koraal fossiel?

zelf denk ik dat ze alledrie niet oud zijn. kunnen jullie misschien een schatting maken als ze wel oud zijn?of zeggen welke soorten het zijn?
xx
[Bewerkt door donna:) op 27-08-2013 om 10:18 NL]
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: is dit koraal fossiel?
Haai,
Ik neem aan dat foto 2 de achterkant is van foto 1?
Mooie koraaltjes, denk gezien de witte kleur dat ze min of meer recent zijn.
Op vakantie gevonden?
Ik neem aan dat foto 2 de achterkant is van foto 1?
Mooie koraaltjes, denk gezien de witte kleur dat ze min of meer recent zijn.
Op vakantie gevonden?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
Ja dat is de achterkant van 1. sorry was vergeten te zeggen).
ik heb 3 jaar geleden van mijn tante een kastje gekregen met in een soort vetrine bak allemaal schelpen die mijn tante zelf heeft gevonden in al haar vakanties, daar zaten deze koraaltjes dus ook bij
ps:thx voor je antwoord
xx
ik heb 3 jaar geleden van mijn tante een kastje gekregen met in een soort vetrine bak allemaal schelpen die mijn tante zelf heeft gevonden in al haar vakanties, daar zaten deze koraaltjes dus ook bij

ps:thx voor je antwoord
xx
- Ahuijsmans
ah ok
oude verzameling dus...
Tegenwoordig staat zo'n beetje de doodstraf op het meenemen van koralen. (en terecht)
Zover steenkoralen gaan heb je twee groepen, LPS en SPS. Small en Large polipe Species.
Foto 1 en 2 zijn aardig aan de grote kant dus dat zou een LPS koraal kunnen zijn.
De overige zie ik de Poliepen niet eens dus dat zou een LPS kunnen zijn, veel voorkomende LPS zijn Acropora sp./ Pollilopora en Stylopora.
Echt op soort brengen kun je dat bijna niet.
Maar goed, leuke stukjes toch!

Tegenwoordig staat zo'n beetje de doodstraf op het meenemen van koralen. (en terecht)
Zover steenkoralen gaan heb je twee groepen, LPS en SPS. Small en Large polipe Species.
Foto 1 en 2 zijn aardig aan de grote kant dus dat zou een LPS koraal kunnen zijn.
De overige zie ik de Poliepen niet eens dus dat zou een LPS kunnen zijn, veel voorkomende LPS zijn Acropora sp./ Pollilopora en Stylopora.
Echt op soort brengen kun je dat bijna niet.
Maar goed, leuke stukjes toch!

Ieel doodstraf ik ben voor de doodstraf als het om moordenaars gaat . maar aangespoelde koraaltjes? dat is toch niet erg?
ps:ik heb nog een koraaltje deze lijkt ouder hij komt uit Aruba(niet zelf gevonden).
Moet nog foto maken dus komt in volgende bericht
xx
ps:ik heb nog een koraaltje deze lijkt ouder hij komt uit Aruba(niet zelf gevonden).
Moet nog foto maken dus komt in volgende bericht
xx
Donna, Ahuijsmans bedoelt gewoon not done, zoals er nog veel dingen zijn zeldzame eieren uit nesten roven, zeldzame insecten vangen etc, ik heb hier ook nog mooie koralen, uit een tijd toen er nog geen sprake van problemen met riffen waren, uit de collectie van mijn vader.
Duys
[Bewerkt door Duys op 27-08-2013 om 11:43 NL]
Duys
[Bewerkt door Duys op 27-08-2013 om 11:43 NL]
- Ahuijsmans
hahaaha ok ok, moet even uitkijken wat en hoe ik iets breng dus
Nee niet zo doodstraf maar er staan flinke geldboetes op geloof ik.
Ik heb ook nog hele grote stukken thuis van mijn tante van vroeger die ze uit Curacao meenam toen het nog mocht...
Dat laatste stukje is overigens volgens mij duidelijk een Acropora sp.

Nee niet zo doodstraf maar er staan flinke geldboetes op geloof ik.
Ik heb ook nog hele grote stukken thuis van mijn tante van vroeger die ze uit Curacao meenam toen het nog mocht...
Dat laatste stukje is overigens volgens mij duidelijk een Acropora sp.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: is dit koraal fossiel?
Dat is net een heel goede zaak. Een ongelimiteerde handel zorgde ervoor dat de vraag zo hoog was dat het loonde om koralen levend te gaan 'oogsten', wat leidt tot een snelle afbraak van riffen.donna:) schreef:
ja jmmr dat het nu niet meer mag
Een oplossing is het geheel aan banden leggen van de handel.
(Ik verhuis dit topic naar 'off-topic' als je het goed vindt. Het heeft niet veel meer met fossielen te maken. )
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)