Mineralen te koop/ ruil
- fossielenverzamelaar
Mineralen te koop/ ruil
Hallo,
Hierbij verkoop ik mijn kleine verzameling mineralen/ stenen. ( Tip: misschien leuk voor de beginnende verzamelaar hier op dit forum?

De gehele collectie bestaat uit: 59 stuks.
23 ruwe en 36 geslepen stenen. ( 6 ruwe stenen staan niet op de foto)
O.a. de volgende stenen zitten erbij:
Agate
Amethist
Roze quartz
Hematiet
Japis Rood
Howliet wit
Rodoniet
Chalcedoon
Interessante informatie over enkele stenen:
Foto 1= Agaat: Van oudsher werd agaat gedragen als gelukssteen. Er werden ook gebruiksartikelen van agaat gemaakt zoals knoopjes.
Foto 6= Amethist: Het was het symbool van de verliefden de steen van matigheid, beschermer tegen tovenarij.
Foto 7= Monnikengoud: De chemische samenstelling van Monnikengoud is vanaf de Middeleeuwen tot op de dag van vandaag het best bewaarde geheim van Italiaanse monniken.
En nog veel meer soorten.
Voor een leuk bedrag mogen ze weg. ( Omdat ik liever fossielen verzamel)De vindplaatsen zijn niet bekend. Ze mogen opgehaald of verzonden worden. Risico verzending is voor de koper.
Ze mogen ook los van elkaar verkocht worden. Als totaal is het pakket kosten. Als u een klein aantal koopt kan het mogelijk zijn om ze met brievenpost te verzenden
Voor meer vragen kunt u altijd mailen.
Over de prijs worden we het vast wel eens.
Mag ook geruild worden tegen fossielen tandjes.
[Bewerkt door fossielenverzamelaar op 02-09-2013 om 19:04 NL]
[Bewerkt door fossielenverzamelaar op 02-09-2013 om 19:06 NL]
Re: Mineralen te koop/ ruil
mooie stenen hoor
ik hoop voor je dat iemand gaat bieden.(vast wel) ik bied niet ookal zijn ze mooi ik verzamel ook liever fossielen. heb zelf ook 5 dozen vol met mineralen liggen haha spaarde ze al op mijn vijfde
was toen lid van zo'n stenenblad en dan kreeg je steeds een steen gratis 
xx

xx
- fossielenverzamelaar
Mr_Crabs ik heb u een mailtje gestuurd.
Donna:) Ja die steentjes ken ik wel. Daar worden er op dit moment veel van aangeboden op marktplaats. Ik vind mineralen/ stenen wel erg mooi maar op een gegevens moment spaar ik te veel van vanalles. Daarom heb ik besloten om alleen fossielen te verzamelen. Van het geld dat ik voor de stenen/ mineralen krijg kan ik misschien wat fossiele tandjes kopen.
Donna:) Ja die steentjes ken ik wel. Daar worden er op dit moment veel van aangeboden op marktplaats. Ik vind mineralen/ stenen wel erg mooi maar op een gegevens moment spaar ik te veel van vanalles. Daarom heb ik besloten om alleen fossielen te verzamelen. Van het geld dat ik voor de stenen/ mineralen krijg kan ik misschien wat fossiele tandjes kopen.
- fossielenverzamelaar
- fossielenverzamelaar
Een groot deel van de stenen is nog steeds te koop.
Ik ruil het, het liefst tegen fossielen. Hierbij sta ik voor alles open. ( mogen dus ook andere fossielen zijn dan fossielen tandjes) Zoals trilobieten enz..
Ik ruil het, het liefst tegen fossielen. Hierbij sta ik voor alles open. ( mogen dus ook andere fossielen zijn dan fossielen tandjes) Zoals trilobieten enz..
Vooropgesteld dat het een fraaie vezameling is en dat ik zelf geen interesse heb, denk ik dat je bij je ruil/verkoop toch rekening moet houden met een aantal zaken:
De agaatschijf is kunstmatig ingekleurd.
Het monnikengoud is niet eens een steen, maar een geslepen stukje glas met ingesloten koperschubjes. Onder de getrommelde stenen zie ik ook een paar ingekleurde exemplaren (o.a. Howliet). Ik wil je beslist niet beledigen, want het is een mooie verzameling. Desondanks moet je er niet al te veel als tegenwaarde voor verwachten.
De agaatschijf is kunstmatig ingekleurd.
Het monnikengoud is niet eens een steen, maar een geslepen stukje glas met ingesloten koperschubjes. Onder de getrommelde stenen zie ik ook een paar ingekleurde exemplaren (o.a. Howliet). Ik wil je beslist niet beledigen, want het is een mooie verzameling. Desondanks moet je er niet al te veel als tegenwaarde voor verwachten.
Old rockhounds never die, they just slowly petrify!
- kevin.siepman
Mineralen te koop/ ruil
het is zekers een mooie verzameling maar er zin niets bij wat in mijn verzameling past.
veel succes met het verkopen/ruilen!!
gr kevin
veel succes met het verkopen/ruilen!!
gr kevin
steentjes, steentjes,steentjes!!!!
- fossielenverzamelaar
Bedankt voor de antwoorden.
Een klein deel is ondertussen al verkocht.
Mocht iemand nog interesse hebben ( ik hoef er niet veel voor te hebben) dan hoor ik het wel.
Een klein deel is ondertussen al verkocht.
Mocht iemand nog interesse hebben ( ik hoef er niet veel voor te hebben) dan hoor ik het wel.

- fossielenverzamelaar
Halo Gianno
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik magnetiet heb. Ik heb me namelijk nooit echt verdiept in stenen. Dan zou het op de foto's moeten staan.
Als je denkt dat er magnetiet tussen zit, wil ik daar best een paar goede foto's van maken zodat je kan zien of het echt magnetiet is.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik magnetiet heb. Ik heb me namelijk nooit echt verdiept in stenen. Dan zou het op de foto's moeten staan.
Als je denkt dat er magnetiet tussen zit, wil ik daar best een paar goede foto's van maken zodat je kan zien of het echt magnetiet is.