Haaientandjes eind determinatie
- fossielenverzamelaar
Haaientandjes eind determinatie
Veel mensen hebben mij goed geholpen met het determineren van de haaientandjes. Nogmaals hartelijk bedankt daarvoor.
Graag wil ik weten of alle tandjes nu bij de goede soort zijn omschreven. En van één tandje is nog niet bekend waar deze bij hoort.
1= Isurolamna affinis
2= jaekelotodus robustus
3= ?
4= Abdounia
5= physogaleous secundus
6= striatolamiam macrota
7= Brachycarharius lerichei
8= ook Brachycarharius lerichei
Graag hoor ik welke tandjes wel goed bij de soort staan en welke niet.
Antw: Haaientandjes eind determinatie
Van de eerste foto is de bovendste rij tanden Striatolamia macrota. Op de zevende foto is de tweede op de bovendste rij ook een macrota.
groeten
Aaron
groeten
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
Hoi Natasja,
Foto 2 lijkt mij een tand van een odontaspidae, waarschijnlijk odontaspis winkleri.
Grtz mendel
Foto 2 lijkt mij een tand van een odontaspidae, waarschijnlijk odontaspis winkleri.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: Antw: Haaientandjes eind determinatie
nopeMendel schreef:
Hoi Natasja,
Grtz mendel

De eerste lijkt mij wel eerder een H.verticalis of een S.macrota. Heb je hier een betere foto van? zijn er sporen van striatie zichtbaar?
groeten
Aaron
[Bewerkt door Alopias op 05-09-2013 om 18:14 NL]
- fossielenverzamelaar
Hallo Aaron
Ik heb nog een foto van de twee tandjes gemaakt. Hopelijk is nu beter te zien welke soorten zit zijn.
Is op foto 1 de onderste rij trouwens wel goed?

- fossielenverzamelaar
Kan iemand aan mij bevestigen of alle tandjes op de foto's nu op de goede plek staan?

de onderste rij op de eerste foto is volgens mij geen affinis. De laatste is eerder een macrota. Hou deze best nog even apart. Van de nieuwe foto is de tweede denk ik ook macrota.
groeten
Aaron
[Bewerkt door Alopias op 07-09-2013 om 21:03 NL]
groeten
Aaron
[Bewerkt door Alopias op 07-09-2013 om 21:03 NL]
- sharkteethrene
Ola,
Beetje moeilijk te lezen dit Topic,kan aan mij liggen hehe
Foto 1: bovenste rij betreft enkel S. macrota dit ook voor wat betreft het getoonde 4de tandje (rechts) uit de 2de rij..
Tandje 2 en 3 uit deze rij (2) betreft m.i. B. lerichei..tandje 1 daar zou ik graag een betere foto van zien?
er is trouwens een goed boekwerk uitgebracht om deze gedane vondsten zelf te determineren:
http://www.palaeontos.be/p1/pf1.html
Groetjes Rene
Beetje moeilijk te lezen dit Topic,kan aan mij liggen hehe

Foto 1: bovenste rij betreft enkel S. macrota dit ook voor wat betreft het getoonde 4de tandje (rechts) uit de 2de rij..
Tandje 2 en 3 uit deze rij (2) betreft m.i. B. lerichei..tandje 1 daar zou ik graag een betere foto van zien?
er is trouwens een goed boekwerk uitgebracht om deze gedane vondsten zelf te determineren:
http://www.palaeontos.be/p1/pf1.html
Groetjes Rene
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!