Fossielen ruilen tegen (Alpen) kwarts & fluoriet

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
stijndezoeker
Fossielen ruilen tegen (Alpen) kwarts & fluoriet

Bericht door stijndezoeker » 06 sep 2013, 08:50

Beste,

Ik heb nog een grote voorraad (niet uitgeprepareerde, 5000 kg) fossielen. Deze wil ik ruilen tegen kwartsen (liefst uit de Alpen) en fluoriet. Het is geen rommel en zou dan ook graag mooie stukken willen verkrijgen (b.v. 10 kg ammonieten tegen een rookkwarts ;-)). Ik doe mijn voorraad weg omdat ik mij, zoals wel duidelijk is,vooral nog met kwarts en fluoriet bezig wil houden. Er is heel veel materiaal van Luxemburg (olieschiefer) en Normandië, maar ook Cap-Blanc-Nez, Griz Nez, Boulogne, Hoegaarden. Van kleine tot grote stukken (40 cm dia)

Groeten

Uitgekristalliseerde fossielen zijn top! Een mooie combinatie van fossielen en mineralen.

Marijn14
Antw: Fossielen ruilen tegen (Alpen) kwarts & fluoriet

Bericht door Marijn14 » 06 sep 2013, 19:48

stijndezoeker schreef:
Beste,

Ik heb nog een grote voorraad (niet uitgeprepareerde, 5000 kg) fossielen. Deze wil ik ruilen tegen kwartsen (liefst uit de Alpen) en fluoriet. Het is geen rommel en zou dan ook graag mooie stukken willen verkrijgen (b.v. 10 kg ammonieten tegen een rookkwarts ;-)). Ik doe mijn voorraad weg omdat ik mij, zoals wel duidelijk is,vooral nog met kwarts en fluoriet bezig wil houden. Er is heel veel materiaal van Luxemburg (olieschiefer) en Normandië, maar ook Cap-Blanc-Nez, Griz Nez, Boulogne, Hoegaarden. Van kleine tot grote stukken (40 cm dia)

Groeten
Welke soorten kwarts verwacht je(buiten rookkwarts)? Ik heb aardig wat kwarts(melkkwarts, volgens mij roze kwarts) uit de alpen.

Marijn

Gesloten