Eben-Emael mooie oester!!! welk soort?
Eben-Emael mooie oester!!! welk soort?
hallo forumleden,
heeft iemand ooit een gelijke oester gevonden zo ja, graag van welk soort is deze???
groetjes arno.
[Bewerkt door webmaster op 26-02-2006 om 11:39 NL]
fossiel-hunter Arno
Antw: Eben-Emael mooie oester!!! welk soort?
Hoi Arno,
Gave vondst zeg..
Ik vind hem erg veel lijken op Agerostrea ungulata en Aecterostrea carinata, met een voorkeur voor de eerste.
zie de grote encyclopedie der fossielen, blz 237.
groet, Johan en Guido
[Bewerkt door webmaster op 26-02-2006 om 11:40 NL]
Gave vondst zeg..
Ik vind hem erg veel lijken op Agerostrea ungulata en Aecterostrea carinata, met een voorkeur voor de eerste.
zie de grote encyclopedie der fossielen, blz 237.
groet, Johan en Guido
[Bewerkt door webmaster op 26-02-2006 om 11:40 NL]
wie zoekt zal vinden.
In het algemeen komern sommige soorten inderdaad voor gedurende meerdere tijdperken. Er zijn zelfs organismen die nu nog steeds leven, terwijl we ze ook fossiel kennen. De zogenaamde levende fossielen.
De vis Coelacanth is hier een voorbeeld van.
De vis Coelacanth is hier een voorbeeld van.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
uhh, ja, maar uhh.....
natuurlijk zijn er fossielen die in meerdere perioden voorkwamen, daarover geen discussie.
Wat me wel dwars zit is dat dit determineren wel erg moeilijk maakt.
Het is toch logisch dat je begint te zoeken in het tijdwerk waaruit het gesteente voortkwam?
Als je daar niet bij de juiste soort komt kun je dan gewoon in b.v. 1 tijdperk terug ook gaan zoeken zonder daarmee in de fout te gaan??
Is dit een rare vraag voor een beginner?
groet
Johan en Guido
natuurlijk zijn er fossielen die in meerdere perioden voorkwamen, daarover geen discussie.
Wat me wel dwars zit is dat dit determineren wel erg moeilijk maakt.
Het is toch logisch dat je begint te zoeken in het tijdwerk waaruit het gesteente voortkwam?
Als je daar niet bij de juiste soort komt kun je dan gewoon in b.v. 1 tijdperk terug ook gaan zoeken zonder daarmee in de fout te gaan??
Is dit een rare vraag voor een beginner?
groet
Johan en Guido
wie zoekt zal vinden.
Dat is zeker geen rare vraag. Het is inderdaad een complicerende factor met het determineren. Het is verstandig eerst eens er achter te komen wat voor type fossiel het is. Vervolgens kun je in literatuur over die regio, tijdperk en/of over die fossielgroep zoeken. Determineren blijft altijd een tijdrovend werkje...
Kennis telt!