Kleur achtergrond van foto's: Hoe?
Kleur achtergrond van foto's: Hoe?
Hallo,
wie kan mijn vertellen hoe je precies de achtergrond van een foto een bepaalde kleur kan laten krijgen?
Groetjes ,
Nikola
wie kan mijn vertellen hoe je precies de achtergrond van een foto een bepaalde kleur kan laten krijgen?
Groetjes ,
Nikola
- archaeopteryx
- Contacteer:
Antw: Antw: Kleur achtergrond van foto's: Hoe?
Na de foto met programma paint bewerken.
[Bewerkt door archaeopteryx op 09-09-2013 om 18:36 NL]
[Bewerkt door archaeopteryx op 09-09-2013 om 18:36 NL]
life is like a fossil.hard like rock.
Antw: Kleur achtergrond van foto's: Hoe?
bedoel je zo als mij avatar?
Nullus finis longius si quod facis delectaris
eerst je fossiel (of iets anders) fotograferen op een zwarte achtergrond. Of een andere kleur. Maar zodat het enkel kleur is en niks anders. Dan je fossiel uitknippen. Ik doe het met paint wat goed genoeg is voor een avatar maar er zijn zeker betere programmas voor dit soort zaken. Nadat het is uitgeknipt, maak je van de achtergrond de kleur van de site. Dit doe je door een screenshot te nemen en dan heb je in paint de kleur. (met de colorpicker
)
groeten
Aaron
[Bewerkt door Alopias op 09-09-2013 om 19:00 NL]

groeten
Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- archaeopteryx
- Contacteer:
Paint zit automatisch op je laptop/pc. Op een foto klikken met je rechter muisknop en dan kijken bij (openen met) en daar staat als het goed is het programma paint tussen. Het is een programma van windows microsoft. http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... with-paintMega_lo schreef:
en waar download je paint?
[Bewerkt door archaeopteryx op 09-09-2013 om 21:16 NL]
[Bewerkt door archaeopteryx op 09-09-2013 om 21:19 NL]
life is like a fossil.hard like rock.
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Of opslaan als .png, kan je het weggeknipte deel transparant laten.Alopias schreef:
eerst je fossiel (of iets anders) fotograferen op een zwarte achtergrond. Of een andere kleur. Maar zodat het enkel kleur is en niks anders. Dan je fossiel uitknippen. Ik doe het met paint wat goed genoeg is voor een avatar maar er zijn zeker betere programmas voor dit soort zaken. Nadat het is uitgeknipt, maak je van de achtergrond de kleur van de site. Dit doe je door een screenshot te nemen en dan heb je in paint de kleur. (met de colorpicker)
groeten
Aaron
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
Hoi Nikola,
Volgens mij kan dat ook in het gratis programma Irfanview. Ik ben er niet helemaal zeker van, maar Irfanview heeft meer bewerkingsmogelijkheden dan Paint.
Succes ermee,
Suus
Volgens mij kan dat ook in het gratis programma Irfanview. Ik ben er niet helemaal zeker van, maar Irfanview heeft meer bewerkingsmogelijkheden dan Paint.
Succes ermee,
Suus
goed kijken is hééééééél belangrijk