Steen met fossielen B
Steen met fossielen Bürserschluft
Deze steen heb ik afgelopen zomervakantie meegenomen uit de Bürserschluft. Zoals je kan zien bevat de steen een doorsnede van een schelp en nog wat klein spul. In de Bürserschluft is een geologisch leerpad aangelegd over het ontstaan van de gesteentes in de schluft. Hier staat ook vermeld dat het gesteente in het Trias gevormd werd. Het gesteente is verschrikkelijk hard. Hoe kan ik dit het beste prepareren?
Marijn
Antw: Steen met fossielen Bürserschluft
Omdat ik al een kijkje wou nemen in de steen heb ik de op-goed-geluk-een-tik-geven-techniek toegepast. Het was alleen geen geluks dag voormij:D. Maar ja, alle stukken zijn nog heel:). En ik weet zeker dat het fossielen zijn. Ik ben in ieder geval blij dat ik geen ammoniet in stukken heb geslagen(alhoewel, er had wel een ammoniet in mogen zitten van mij). Ik zal morgen wel een foto plaatsen van de fossielen die in stukken tevoorschijn kwamen.
Marijn
Marijn
Hier zijn de beloofde foto's:
1 t/m 4: Duidelijkste doorsnedes
5 en 6: Rare vorm voor een slagkegel
Het gesteente is een conglomeraat.
Marijn
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hallo Marijn,
ik denk dat dit geen fossielen zijn. Het lijkt mij eerder op calciet en/of kwartsiet.
Groeten
Oliver
ik denk dat dit geen fossielen zijn. Het lijkt mij eerder op calciet en/of kwartsiet.
Groeten
Oliver