Stukje schedel?
Stukje schedel?

Vanmorgen gevonden op de zandmotor. Lijkt mij een stukje van een schedel. Of is het iets anders?
Dick
Antw: Stukje schedel?
Hallo, dit is duidelijk een stukje schedel van verml. een jager van de bodem van de zee die eens land was. Jammer dat alles kapot gaat in de zandtransporten.
leuke vondst
Gr.Ben.
leuke vondst
Gr.Ben.
0000000000
Even laten onderzoeken door "de echte kenners". .De Noordzee ligt vol van die dingen, Vissers die op zee omkwamen alle slachtoffers van stormen, oorlogen, ongelukken skeletdelen van de mens komen zelf vaak voor maar zijn meestal niet ouder dan een paar honderd jaar.
Theo
Theo heeft natuurlijk gelijk. het kan vriezen en dooien. Op naar de kenners.
Gr.Ben
Gr.Ben
0000000000
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Dit is mens. Past qua kleur precies bij de andere mesolithische stukken mensen schedel van de delftlandse kust ( heb er ondertussen al veel van in de hand gehad).
Groet,
Niels
Niels
Hoi Niels, dus toch een kenner. Soms ben ik wel is bang om wat te schrijven.
Gr.Ben
Gr.Ben
0000000000
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Voor een goede id zou je het stuk eigenlijk in de hand moeten hebben en naast de andere stukjes moeten leggen. Van de foto kan je dat eigenlijk niet zo stellig zeggen, maar het lijkt erg op de andere stukken, waarvan er hier op het forum ook een aantal staan, ook van de ZM. Ik meen dat dit een stuk van het achterhoofd is.
Enige kanttekening die ik heb is dat het hier en daar vlekkerig lijkt maar dat kan met de foto te maken hebben. Mocht het echter vlekkerig opdrogen dan is het recent.
Als je het eens mee neemt naar een WPZ meeting dan wil ik er graag eens naar kijken.
Enige kanttekening die ik heb is dat het hier en daar vlekkerig lijkt maar dat kan met de foto te maken hebben. Mocht het echter vlekkerig opdrogen dan is het recent.
Als je het eens mee neemt naar een WPZ meeting dan wil ik er graag eens naar kijken.
Groet,
Niels
Niels
Bedankt voor jullie verhelderende reacties. Niels, bedankt voor je aanbod. Wellicht kom ik een keer naar een WPZ-bijeenkomst en neem ik het stukje schedel mee.
Dick
Dick