Door midden zagen
Door midden zagen
Hallo,
Ik wist niet helemaal zeker waar ik dit topic moet plaatsen.
Ik heb een ammoniet gevonden in Frankrijk (vlak bij cap blanc nez). Alleen nu ben ik er niet 100% zeker van of het ook echt daadwerkelijk een ammoniet is. Daarom zou ik hem graag doormidden willen laten zagen. Alleen geen idee waar ik dat goed kan laten doen. Weet iemand een adres waar ik dit kan laten doen? Het liefst in de omgeving arnhem/nijmegen.
Ik wist niet helemaal zeker waar ik dit topic moet plaatsen.
Ik heb een ammoniet gevonden in Frankrijk (vlak bij cap blanc nez). Alleen nu ben ik er niet 100% zeker van of het ook echt daadwerkelijk een ammoniet is. Daarom zou ik hem graag doormidden willen laten zagen. Alleen geen idee waar ik dat goed kan laten doen. Weet iemand een adres waar ik dit kan laten doen? Het liefst in de omgeving arnhem/nijmegen.
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Door midden zagen
Plaats voordat je gaat zagen even een foto. Misschien kunnen wij je wel uitsluitsel geven of je echt een Ammoniet in je bezit hebt. Dan hoef je het in iedergeval niet te beschadigen.
Robert Mensink
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Die cbn krijt ammonieten zijn niet meer dan een flinterdun laagje in de steen. Als je die zaagt zie je er niets van. Zonde. Beter inderdaad een foto plaatsen.
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,inderdaad eerst een foto,als het een afdruk is van een Ammoniet zul je niets zien na het doorzagen,ééntje uit het Albiaan zal volgens mij in stukken vliegen bij het doorzagen.
GR
GR
strandjutters