Botmateriaal?
-
Botmateriaal?

Deze 2 kleinere stukken heb ik ook gevonden op het strand van Hoek van Holland. Ook hiervan ik dat het botmateriaal is, maar weet het niet zeker. Kan iemand dit bevestigen?
Groeten,
Jan (JWGR'dam)
JWGRdam
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: Botmateriaal?
Zelfde verhaal. Kan je wat scherpere foto's plaatsen ? Dat bovenste bot op de tweede foto ziet er opvallend uit.
Groet,
Niels
Niels
-

Dit lijkt op de kom van een gewricht. Is dat zo? Zoja, van welk dier? Groet, Jan
JWGRdam
-

Je ziet nu duidelijker de ribbels. Op de 2e foto zie je aan de linkerkant van het bot een gaatje dat door het bot heenloopt en op de 3e foto zie je vooraan het bot (midden op de foto) een opstaand randje, wat ik wel iets tyupisch vind. Deze 2 punten waren me nog niet eerder opgevallen.
Groet, Jan
JWGRdam
- sjaak
- Contacteer:
Ik weet niet wat die ribbels zijn. Ik vind het wel apart. Ik denk wel dat het een recent stuk bot is, omdat het van zwart naar licht is verkleurd.
Groet,
Niels
Niels
- sjaak
- Contacteer:
Antw: Antw: Botmateriaal?
Je foto's zijn te onduidelijk om er iets van te zeggen. Graag wat scherpe foto's waar het bot in zijn geheel op staat vanuit meerdere hoeken.Groeneveld schreef:
Dit lijkt op de kom van een gewricht. Is dat zo? Zoja, van welk dier? Groet, Jan
Het enige wat ik nu kan zeggen (aan de hand van kleur en vindplaats) is dat het er uitziet als een typisch stuk fossiel pleistoceen bot.
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Hallo, Ik heb deze ribbels meer gezien aan de achterkant van een scheenbeen, en als ik me goed herinner, van een paard. (Ik kan even niet bij mijn vergelijkingscollectie)
Charlie
Charlie
Charlie
-

Op deze 2 foto's zie je het bot van de zijkanten met de kop van het bot op de bovenste helft van de foto's en de steel op de onderste helft. Ik neem aan dat het bot langer geweest moet zijn. Op volgende foto's is volgens mij het breukvlak te zien.
Jan
JWGRdam
-

Hier 2 foto's van het vlak waar, volgens mij, het bot (ooit) is gebroken.
JWGRdam