Kunrader kalksteen
Kunrader kalksteen
Hallo, net gelezen in de uitgave van Rijksdienst vh CultureeleErfgoed. Er is bij Voerendaal een nieuwe groeve geopend in de Kunrader kalksteen. Hier gaat steen gewonnen worden om reden dat het gebruikt gaat worden voor restauraties aan gebouwen tevens is ook voor nieuwbouw. De bodem bestaat uit Carbonische zandsteen, mergel en kalksteen . Er is vergunning verleend voor 20 jaar. Groeve eigenaar; Mark Vervuurt. Het materiaal komt uit de Formatie van Maasstricht. Wel licht kan hier nog weer gevonden worden.
Groet,Ben.
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Kunrader kalksteen
Klopt, dit is enkele maanden geleden als een sgemeld geweest, en naar aanleiding daarvan is de locatiebeschrijving aangepast: http://www.fossiel.net/sites/fossil_site.php?plaats=267
Ik ben benieuwd wat er zoal zal opduiken. Zijn er al forumleden langsgeweest?
Ik ben benieuwd wat er zoal zal opduiken. Zijn er al forumleden langsgeweest?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo Frederik, ik had het boek net binnen gekregen en dacht dat de melding van opstelling recent was zo schreven zij. Maar het was al 2012 dat het geopend was. Maar ja in elk geval hij is bekend .
groet,Ben
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Kunrader kalksteen
Zo is het ons toch gemeld geweest. Maakt niet uit, het is leuk als er weer eens een zoeklocatie bijkomt.scherven schreef:
Maar het was al 2012 dat het geopend was.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar er schijnt vrij weinig activiteit te zijn, maar enkele keren per jaar graven. Men verkoopt met name uit een voorraad depot.
Beste vondsten, zo hoor ik, zijn enkele fraaie haaientanden, o.a. squalicorax.
Er zou met de eigenaar een afspraak gemaakt kunnen worden eens een excursie te organiseren als er nieuwe graafacties geweest zijn? Dan ben ik wel van de partij!
Groeten,
Dirk
[Bewerkt door Dirk op 10-01-2014 om 12:58 NL]
Beste vondsten, zo hoor ik, zijn enkele fraaie haaientanden, o.a. squalicorax.
Er zou met de eigenaar een afspraak gemaakt kunnen worden eens een excursie te organiseren als er nieuwe graafacties geweest zijn? Dan ben ik wel van de partij!
Groeten,
Dirk
[Bewerkt door Dirk op 10-01-2014 om 12:58 NL]
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Idee voor een fossiel.net excursie. Dan ben ik van de partij.
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Misschien, het is in ieder geval opgepikt.
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
hallo,
ik ben een paar maanden geleden in de groeve geweest op zoek naar Bryozoa. De eigenaar, Marc Vervuurt, is een heel behulpzame man. Ik had uiteraard op voorhand contact met hem genomen en een dag afgesproken. Jammer genoeg viel het weer tegen maar kon ik toch een kleine staalname naar huis nemen.
Het is een kleine ontsluiting, zeker niet geschikt om met een grote groep te gaan zoeken. Hij heeft al slechte ervaringen gehad met mensen die buiten de openingsuren waren langsgeweest en schade hadden toegebracht....een verhaal dat we kennen.
De groeve is weer open vanaf 1 april 2014.
groetjes
Jeremy
ik ben een paar maanden geleden in de groeve geweest op zoek naar Bryozoa. De eigenaar, Marc Vervuurt, is een heel behulpzame man. Ik had uiteraard op voorhand contact met hem genomen en een dag afgesproken. Jammer genoeg viel het weer tegen maar kon ik toch een kleine staalname naar huis nemen.
Het is een kleine ontsluiting, zeker niet geschikt om met een grote groep te gaan zoeken. Hij heeft al slechte ervaringen gehad met mensen die buiten de openingsuren waren langsgeweest en schade hadden toegebracht....een verhaal dat we kennen.
De groeve is weer open vanaf 1 april 2014.
groetjes
Jeremy
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Nieuwe ontsluitingen van de Kunrader Kalksteen zijn altijd welkom! Ik ben benieuwd wat voor moois daar uit gaat komen...
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)