Tips voor het identificeren van een echt of vervalst dinosaurus ei
Tips voor het identificeren van een echt of vervalst dinosaurus ei
Volgens mij is het een probleem die bij meer mensen speelt, hoe identificeer je een echt ei van een nep ei?
Zouden jullie een paar tips kunnen geven waar je naar zou moeten kijken om te zien of het om een echt of een vervalst ei gaat? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Zouden jullie een paar tips kunnen geven waar je naar zou moeten kijken om te zien of het om een echt of een vervalst ei gaat? Alvast bedankt voor jullie hulp!
1809 – 1882
Antw: Tips voor het identificeren van een echt of vervalst dinosaurus ei
De allerbeste tip: koop er geen. De kans dat je een legaal verzameld echt dinosaurusei voor een schappelijke prijs kan kopen is zo klein, dat ze eigenlijk onbestaande is.
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Mee eens.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ik weet het, maar daarvoor vrees ik, is de kinderdroom te sterk om echt dinosaurus materiaal in mijn collectie te hebben
Ik weet dat het een tricky business is, echter zijn er echt wel zuivere dino eieren te vinden hoor. Daarbij moet je alleen goed weten waar je naar moet kijken en soms een beetje geluk hebben met de prijs. Tot nu toe heb ik best geluk gehad met de echtheid en prijzen gelukkig 

1809 – 1882
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Maar dan nogsteeds, zoals Stijn al aangaf, zelfs, of juist , als je een echt dinosaurus ei weet te vinden dat voor een schappelijke prijs verkocht wordt, is het maar zeer de vraag of het legaal verkregen is. Het komt maar al te vaak voor dat nesten op beschermde locaties leeggeroofd worden door (misdadige) handelaars. Ik heb meer dan eens de schade die door dit soort mensen is toegebracht mogen aanschouwen. Ik vind eigenlijk dat oprechte verzamelaars daar niet aan mee zouden moeten werken.
Maar goed, dat is natuurlijk slechts mijn mening.
Maar goed, dat is natuurlijk slechts mijn mening.
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Daar snij je natuurlijk wel een gevoelig punt aan.
Wat betreft mijn twee verkregen eieren, is het zo dat ik daar zeker naar gevraagd heb. De eigenaar heeft mij bij beide stukken verzekerd dat ze legaal en nog voor dat het verbod er was, zijn geïmporteerd.
Dat kan ook goed, want het ene ei komt uit een oude collectie, waarbij de eigenaar helaas niet al te lang geleden is komen te overlijden.
De andere is jaren geleden (toen het bedrijf nog bestond), als zakenrelatiegeschenk cadeau gedaan aan een bedrijf.
Toegegeven dat ik dit op hun blauwe ogen moet geloven.
Het blijft een lastig verhaal...
Wat betreft mijn twee verkregen eieren, is het zo dat ik daar zeker naar gevraagd heb. De eigenaar heeft mij bij beide stukken verzekerd dat ze legaal en nog voor dat het verbod er was, zijn geïmporteerd.
Dat kan ook goed, want het ene ei komt uit een oude collectie, waarbij de eigenaar helaas niet al te lang geleden is komen te overlijden.
De andere is jaren geleden (toen het bedrijf nog bestond), als zakenrelatiegeschenk cadeau gedaan aan een bedrijf.
Toegegeven dat ik dit op hun blauwe ogen moet geloven.
Het blijft een lastig verhaal...
1809 – 1882