Grindstenen op een voetstuk
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 635 times
Grindstenen op een voetstuk

Zoals velen onder jullie inmiddels weten, staan bij mij de zwerfstenen uit het grind op een voetstuk. Dat komt omdat je als noordeling enigszins veroordeeld bent tot zoeken in zand/grindgroeves, tenminste als je dicht bij huis wilt zoeken. In gebieden/landen met oudere sedimentaire afzettingen gelden "erratics" vaak als minderwaardige fossielen.
Wel grappig dat de natuur zelf af en toe mijn mening (en die van vele andere zwerfsteenverzamelaars) deelt en onderstreept door deze steentjes op een voetstuk te plaatsen..........

Time fades away (Neil Young)
Antw: Grindstenen op een voetstuk
Prachtig, miniatuuraardpiramiden
!
Ja, ga daar maar eens mee scrabbelen
.

Ja, ga daar maar eens mee scrabbelen

Hoi Tom, Cappadosië in Turkije is ook op de bijna zelfde manier ontstaan. Leuke foto,s.Spongebob schreef:
Zoals velen onder jullie inmiddels weten, staan bij mij de zwerfstenen uit het grind op een voetstuk. Dat komt omdat je als noordeling enigszins veroordeeld bent tot zoeken in zand/grindgroeves, tenminste als je dicht bij huis wilt zoeken. In gebieden/landen met oudere sedimentaire afzettingen gelden "erratics" vaak als minderwaardige fossielen.
Wel grappig dat de natuur zelf af en toe mijn mening (en die van vele andere zwerfsteenverzamelaars) deelt en onderstreept door deze steentjes op een voetstuk te plaatsen..........
Tom
Groet,Ben
0000000000
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
mooie foto's! Lijken wel een beetje op de hoodoo's uit de VS, de miniatuur versie dan welteverstaan.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 635 times
Het fenomeen doet inderdaad aan Cappadocië e.d. denken; alleen heel klein.
Het principe is hetzelfde : de dekstenen beschermen de voetstukken tegen invallend water.
Deze foto's heb ik genomen met de telefoon in één van mijn favoriete groeves
(die ik liever niet nader bekend maak; sorry).
Het principe is hetzelfde : de dekstenen beschermen de voetstukken tegen invallend water.
Deze foto's heb ik genomen met de telefoon in één van mijn favoriete groeves
(die ik liever niet nader bekend maak; sorry).
Time fades away (Neil Young)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hey Tom!
zou leuk zijn voor de vitrine. 100 Liter lijm erop , paar minuten wachten en dan eruit zagen
Groetjes, Oliver
zou leuk zijn voor de vitrine. 100 Liter lijm erop , paar minuten wachten en dan eruit zagen

Groetjes, Oliver