Een mini-afdruk met kleine puntjes, gaatjes, maar waarvan?
Een mini-afdruk met kleine puntjes, gaatjes, maar waarvan?

Hallo iedereen,
Ik heb nog een leuke vuursteen in Drenthe gevonden, waarin een kleine afdruk zichtbaar is (breedte of lengte is minder dan een centimeter). Als ik zo naar de afdruk kijk, lijkt het, in mijn ogen, enigszins kelkvormig te zijn. Rechts op de foto, aan het eind van de afdruk, is een soort van 'half bolletje' zichtbaar waarin diverse puntjes/pikjes zichtbaar zijn. De puntjes lopen enigszins over in het centrale gedeelte (steel). Helemaal links, aan het begin van de afdruk, is een kleine holte (een beetje 'komvormig') aanwezig.
Wie heeft een idee waarvan dit een afdruk zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
RS
Antw: Een mini-afdruk met kleine puntjes, gaatjes, maar waarvan?
Hallo dit lijkt wel op een kleine Brachiopode afdruk. Een naam kan ik je niet geven dat zullen andere wel doen denk ik. De vuursteen is verml. Denemarken gezien de sponsnaaldjes.
Ben.
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
De foto's zijn niet superduidelijk, maar ik zou denken aan een afdruk van de knotsvormige stekel van een regulaire zee-egel. Ik meen zowel de knots met rijen van knobbeltjes, de gladde steel als het kogelvormig gewricht te herkennen.
Een indicatief voorbeeld van zo'n knotsvormige stekels:
http://www.discussfossils.com/forum/upl ... lo2012.jpg
Een indicatief voorbeeld van zo'n knotsvormige stekels:
http://www.discussfossils.com/forum/upl ... lo2012.jpg
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hartelijk dank voor jullie antwoorden! Het zou inderdaad wel eens een afdruk van een stekel van een zee-egel kunnen zijn. Het lijkt er wel heel erg op. Leuk!
RS
hoi, Frederik zit wel goed zie ik nu.
Ben.
0000000000