Barnsteen MV2
Barnsteen MV2
Vanochtend heb ik dit stuk barnsteen gevonden op de MV2. De restjes hout zaten er nog aan maar die hebben los gelaten tijdens het afspoelen.
groetjes Vincent
Vincent Graper
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Barnsteen MV2
De stukjes hout hebben niet met de barnsteen te maken in die zin dat ze mee zijn gefossileerd. Barnsteen heeft hetzelfde soortelijk gewicht als drijfhout en spoelt daarom vaak tussen het hout aan.
Helaas spoelt er ook veel kunsthars of moderne hars afkomstig van de scheepsvaart aan. Ik vind jouw stuk zo onnatuurlijk gevormd dat ik denk dat het geen barnsteen is. Maar goed, het fijne weet ik er ook niet van en ik zou het niet weggooien!
Helaas spoelt er ook veel kunsthars of moderne hars afkomstig van de scheepsvaart aan. Ik vind jouw stuk zo onnatuurlijk gevormd dat ik denk dat het geen barnsteen is. Maar goed, het fijne weet ik er ook niet van en ik zou het niet weggooien!
Groet,
Niels
Niels
Antw: Barnsteen MV2
Vraag me af hoeveel barnsteen verkeerd gedetermineerd is...
Volgens mij kwam afgelopen jaar ook zo'n bericht langs grootste stuk barnsteen ooit aan Nederlandse kust. moest wel barnsteen zijn want het had zo'n natuurlijke vorm???
recente hars zijn altijd brokken en barnsteen druppel vormig.
recente hars zou pas bij hoge temperatuur vloeien.
toen ik die uitleg las, hebben we hier op het werk even goed kunnen lachen.
hars met een smeltpunt van 70 graden Celsius vloeit heel goed bij kamertemperatuur.
en gaatje in een hars container, heeft een grote enorm natuurlijk ogende druppel ' barnsteen' tot gevolgd
Volgens mij kwam afgelopen jaar ook zo'n bericht langs grootste stuk barnsteen ooit aan Nederlandse kust. moest wel barnsteen zijn want het had zo'n natuurlijke vorm???
hars met een smeltpunt van 70 graden Celsius vloeit heel goed bij kamertemperatuur.
en gaatje in een hars container, heeft een grote enorm natuurlijk ogende druppel ' barnsteen' tot gevolgd
oeps...
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Barnsteen MV2
Dat nieuwsbericht heb ik toen ook gezien. Verbaasde mij ook. Zeer onwaarschijnlijk dat dat barnsteen was.ivok schreef:
Vraag me af hoeveel barnsteen verkeerd gedetermineerd is...
Groet,
Niels
Niels
beste sjaak
het hout zat ook aan de buitenkant en niet in de barnsteen .en door het spoelen viel het hout er uit want toen ik hem vond ,zag ik maar een klein geel randje.
het hout zat ook aan de buitenkant en niet in de barnsteen .en door het spoelen viel het hout er uit want toen ik hem vond ,zag ik maar een klein geel randje.
Vincent Graper
beste sjaak
Vincent Graper
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,het is eigenlijk vrij simpel,barnsteen kun je niet kapot drukken,ieder ander niet fossiel hars wel.
Doe gewoon de drukproef,je mag hard duwen hoor,barnsteen barst niet.
GR
Doe gewoon de drukproef,je mag hard duwen hoor,barnsteen barst niet.
GR
strandjutters