Diverse vondsten MV2
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Diverse vondsten MV2

Vandaag met Niels een bezoekje gebracht aan Mv2 en beide het een en ander gevonden.
Mijn vondsten
De kiezen zijn 2,5 en (bijna) 5 cm
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Diverse vondsten MV2
Hallo, wij waren er ook aan het eind van de ochtend. Diverse stukken bot, een beschadigde paardenkies en een fragment van het opperarmbeen van een jonge mammoet of beer (distale articulatievlak ontbreekt). Eerst schoonmaken en daarna determineren.
Er wordt momenteel regelmatig roofdier gevonden heb ik gemerkt. Jan zet een kaakje op Facebook.
Er wordt momenteel regelmatig roofdier gevonden heb ik gemerkt. Jan zet een kaakje op Facebook.
Charlie
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Hebben jullie niet gezien. Nauwelijks andere zoekers. Zag de kaak van Jan op FB. Otter? Heb zelf een fossiele hondenkaak van mv2. Zal je foto's door sturen.
[Bewerkt door sjaak op 07-03-2014 om 20:40 NL]
[Bewerkt door sjaak op 07-03-2014 om 20:40 NL]
Groet,
Niels
Niels
- Patrick3008
- sjaak
- Contacteer:

kleine selectie van de kiezen:
foto 1-3 : kiesfragment bosolifant
foto 4-6: kaak met drie kiezen trogontherium
foto 5: neushoorn ?
foto 6: geen idee, hert?
hier meer:
https://picasaweb.google.com/sjaakrood/ ... 2bbF-bLKTA#
[Bewerkt door sjaak op 07-03-2014 om 21:47 NL]
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Hallo, de trogontherium is mooi. Hertenkies is p4 uit de rechter onderkaak. Kleiner dan 20 mm edelhert, groter dan 20mm reuzenhert. (ben toevallig voor Wiesbaden met hertenkiezen bezig). Bosolifant is altijd leuk
Charlie
- Patrick3008
Heel mooi. Goed dat we toch naar mv2 zijn gegaan Niels.
Ben ook erg tevreden met de mijn vondsten waaronder m'n eerste fragmenten mammoetkies. Dat kleinere stukje ( laatste foto, 5 cm groot) is ook erg interessant.
De 2 kiezen hebben beide geen wortels, de kleinste is 2,5 cm ( hert?) en grotere is 5 cm groot, waarvan van deze ook alweer? Een soort bizon?
Het grote zwarte stuk ( 6 cm) is een wervel? Ik zal er zo nog een paar foto's van plaatsen.
het stukje schedel, ook erg leuk.
En als laatste het stukje steen met wat stukjes erin. Iemand die er iets in herkend misschien? Of is het niks?
Ben ook erg tevreden met de mijn vondsten waaronder m'n eerste fragmenten mammoetkies. Dat kleinere stukje ( laatste foto, 5 cm groot) is ook erg interessant.
De 2 kiezen hebben beide geen wortels, de kleinste is 2,5 cm ( hert?) en grotere is 5 cm groot, waarvan van deze ook alweer? Een soort bizon?
Het grote zwarte stuk ( 6 cm) is een wervel? Ik zal er zo nog een paar foto's van plaatsen.
het stukje schedel, ook erg leuk.
En als laatste het stukje steen met wat stukjes erin. Iemand die er iets in herkend misschien? Of is het niks?
- Patrick3008
- sjaak
- Contacteer:
Hallo Patrick,
De grote kies is denk ik van een steppewisent.
Je wervel is een wervel van een herbivoor. Misschien ziet iemand van welk dier. Ik vind dat lastig.
Bij je steen zal je even met een vergrootglas moeten kijken of je een structuur ziet. Anders geen fossiel denk ik.
De grote kies is denk ik van een steppewisent.
Je wervel is een wervel van een herbivoor. Misschien ziet iemand van welk dier. Ik vind dat lastig.
Bij je steen zal je even met een vergrootglas moeten kijken of je een structuur ziet. Anders geen fossiel denk ik.
Groet,
Niels
Niels