Tand Mill 27-03-06

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Frank
Tand Mill 27-03-06

Bericht door Frank » 27 mar 2006, 13:35

Afbeelding

Afbeelding

Is bovenstaande tand nu een Isurus hastalis of zou het een Isurus praecursor kunnen zijn?
Lastig hoor, dat determineren zonder een goede determinatietabel.
In ieder geval bij voorbaat dank.

Groeten Frank

Erik
Antw: Tand Mill 27-03-06

Bericht door Erik » 27 mar 2006, 13:52

Frank schreef:
Is bovenstaande tand nu een Isurus hastalis of zou het een Isurus praecursor kunnen zijn?
Groeten Frank
Je kunt deze tand gevoeglijk als Cosmopolitodus hastalis in je collectie opnemen.

I. praecursor is een heel ander beestje (met zijspitsen en veel smallere tandkroon) dat in Mill niet voorkomt (omdat het een paleogene soort is).

Groeten, Erik

Frank
Antw: Tand Mill 27-03-06

Bericht door Frank » 27 mar 2006, 14:18

Tja, als het beestje niet in Mill voorkomt lijkt me dat in ieder geval vrij logisch.
Ik heb natuurlijk wel eerst gezocht en omdat ik vond dat de meeste afbeeldingen van de hastalistanden een minder brede basis van de kroon te zien gaven ben ik verder gaan kijken en heb ik toch behoorlijk wat afbeeldingen van de I. praecursor kunnen vinden die behoorlijk leken op onze tand en waarbij geen zijspitsen waarneembaar waren. Vandaar mijn twijvel die nu, door me te wijzen op het tijdvak van voorkomen, is verdwenen.

Cosmopolitodus hastalis is de op dit moment gebruikelijke naam?

@Erik, ik heb je post gelezen op de discussie over de fotopagina.

Met vriendelijke groet Frank

[Bewerkt door Frank op 27-03-2006 om 13:28 NL]

Gesloten