Mill 27-03-06 Huidstekel rog?
Mill 27-03-06 Huidstekel rog?

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Huidstekel van een rog misschien of een schub van een krokodil? Ik heb geen afbeeldingen kunnen vinden die hier op lijken in ieder geval.Ik weet het dus gewoon niet.
Groeten Frank
Antw: Mill 27-03-06 Huidstekel rog?
Hoi Frank,Frank schreef:
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Huidstekel van een rog misschien of een schub van een krokodil? Ik heb geen afbeeldingen kunnen vinden die hier op lijken in ieder geval.Ik weet het dus gewoon niet.
Groeten Frank
Een krokodil is zeer onwaarschijnlijk. Ik moet de eerste krokodillenresten uit Mill nog zien...
Rog ligt heel erg voor de hand. Deze wijkt wel af van de standaard Raja (clavata)stekels die je in Mill veel vindt. Vandaar dat je misschien aan een andere rog moet denken: Ik zie dat bijvoorbeeld Dasyatis centroura stekels heeft die er wel wat van weg hebben: zie Purdy et al., 2001, figuur 11g... Ook qua grootte lijkt het aardig overeen te komen. Maar toch: zonder uitgebreide vergelijkingen met recent materiaal durf ik er geen uitspraken over te doen.
Hiernaar is weinig onderzoek gedaan, en ik ken dan ook geen goede publicaties over dit onderwerp.
Groeten, Erik
Purdy, R.W., V.P. Schneider, S. P. Applegate, J.H. McLellan, R.L. Meyer and B. H. Slaughter, 2001. The Neogene sharks, Rays, and bony fishes from Lee Creek Mine, Aurora, North Carolina. In: C.E. Ray and D.J.Bohaska (eds.), Geology and Paleontology of the Lee Creek Mine, North Carolina, III. Smithsonian Contributions to Paleobiology 90:71-202
Antw: Mill 27-03-06 Huidstekel rog?
Bedankt Erik voor je antwoord.
Determineren blijft een kwestie van wegstrepen van mogelijkheden en leren van de fouten die je maakt. Door jouw wijze van uitleg maak je het voor mij mogelijk om steeds beter te begrijpen hoe ik bij dit soort stukken te werk moet gaan om zo zelfstandig mogelijk tot een eindoordeel te komen.
Groeten Frank
Determineren blijft een kwestie van wegstrepen van mogelijkheden en leren van de fouten die je maakt. Door jouw wijze van uitleg maak je het voor mij mogelijk om steeds beter te begrijpen hoe ik bij dit soort stukken te werk moet gaan om zo zelfstandig mogelijk tot een eindoordeel te komen.
Groeten Frank