Bot? Kaak?
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 363 times
- Contacteer:
Bot? Kaak?
Ik vond deze op vakantie in Zuid Frankrijk. Het lijkt op een onderkaak, maar de steen is bobbelig en grof. De steen zelf is min of meer gekristalliseerd. Zie bijgaande foto\'s. Ik hoop dat deze voldoende duidelijk zijn en dat één van jullie hier wellicht iets meer over kunnen vertellen.
Groet,
Niels
Niels
Antw: Bot? Kaak?
Ik zie er eerlijk gezegd geen bot in. De botstructuur ontbreekt en de bobbels lijken me gewoon natuurlijke kristallen.
Ik denk dus dat het geen fossiel is.
Ik denk dus dat het geen fossiel is.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
- sjaak
- Contacteer:

Dank voor je reactie. Jammer dat het waarschijnlijk geen fossiel is. Toch vind ik het gelet op de vorm en structuur (zie binnenkant en zijkant) maar een raar ding. Ik heb wat gedetailleerdere foto\'s bijgevoegd. Iemand een idee?
Groet,
Niels
Niels
Zeker geen fossiel. Calciet concretie?
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
Op de detailfoto\'s is duidelijk te zien dat het geen fossiel is. Het ziet eruit als een stukje druipsteen. Dit verklaard ook meteen dat het stukje steen er gelaagd uitziet.
Kennis telt!
- sjaak
- Contacteer:
Dank. Dit is verhelderend. In het gebied waar ik het vond, komt inderdaad veel druipsteen voor. Eerder heb ik daar al eens een \"boomstam\" achtige steen gevonden met \"groeiringen\". Ik weet nu hoe ik deze moet plaatsen.
Ik heb vroeger heel wat stenen en fossielen gevonden, die nu ergens in een doos liggen. Ik zal er eens doorheen lopen en als er (in mijn lekenogen) wat interessants tussenzit zal ik het plaatsen.
Ik heb vroeger heel wat stenen en fossielen gevonden, die nu ergens in een doos liggen. Ik zal er eens doorheen lopen en als er (in mijn lekenogen) wat interessants tussenzit zal ik het plaatsen.
Groet,
Niels
Niels
Doe dat vooral, het is leuk werk om fosiielen te ID-en (identificeren).
fidi exquisiri inveni
ik spleet, ik zocht, ik vond
ik spleet, ik zocht, ik vond