kaakje met kies katwijk
kaakje met kies katwijk
Op het strand tussen katwijk en noorwijk dit stukje kaak gevonden met een kies.
Heeft iemand enig idee van welk dier?
Is gevonden in de buurt waar de laatste tijd af en toe een boot ligt en zand opspuit.
Misschien de moeite waard om ook eens te kijken.
Gerrit.
Kustganger
Antw: kaakje met kies katwijk
Het lijkt op een stukje roofdierkaak, aan de vorm van de kies te zien, maar je foto\'s zijn van slechte kwaliteit. Kun je proberen om betere (lees scherpere) foto\'s te maken?
gr. Hanneke
gr. Hanneke
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
- FransFrenken
- Contacteer:
fraaie vondst! Op het eerste gezicht dacht ik aan zeehond, maar de foto\'s zijn idd niet duidelijk genoeg.
grt
Frans
grt
Frans
Kijk ook eens op mijn website :
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
http://people.zeelandnet.nl/sharke/
- Galeocerdo
Erg mooie vondst. Ik hoop dat het je lukt om scherpere foto\'s te maken.
Gr. Taco
-

Ik heb ook zo\'n stukje kaak met kies. Ik kan aan jouw foto\'s niet goed zien of het erop lijkt, maar op het eerste gezicht dacht ik misschien wel? Zou dit ook een zeehond kunnen zijn? Deze komt trouwens uit de buurt van Borssele.
Als ik trouwens naar het strand van Noordwijk zou willen gaan op botjesjacht, waar zou ik dan het beste van de fiets kunnen stappen (of uit de auto)?
Ik hoop dat de kwaliteit van de foto\'s nu iets beter is.
Als je in Noordwijk op het strand wilt gaan zoeken kan je het beste ongeveer voor Hotel Huis ter Duin zoeken.
Veel zoekplezier Lidwientje. Bedankt voor je foto\'s. Jouw kaakje is wel veel completer en ik kan moeilijk zien of ze op elkaar lijken.
Gr. Gerrit
Kustganger
hallo
het eerste kaakje kan denk ik misschien wel zeehond zijn ...ik heb alleen een losse kies om te vergelijken, maar lijkt er wel op
het eerste kaakje kan denk ik misschien wel zeehond zijn ...ik heb alleen een losse kies om te vergelijken, maar lijkt er wel op
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
Nou om eerlijk te zijn en gezien de 3e foto uit het begin van dit topic denk ik toch aan een bovenkaaksfragment v.e. hertachtige.
Ook omdat het een laagkronige kies is en op die 3e foto is een \"holte\" in de kies zichtbaar. Carnivoren en omnivoren hebben dat soort holtes niet.
Het onderkaakje van Lidwientje is een Canis sp. oftewel een Wolf/Hond/Vos.
@Gerrit ben nog bezig met het dijbeen. Ik ben er nog niet uit wat het precies is.
Ook omdat het een laagkronige kies is en op die 3e foto is een \"holte\" in de kies zichtbaar. Carnivoren en omnivoren hebben dat soort holtes niet.
Het onderkaakje van Lidwientje is een Canis sp. oftewel een Wolf/Hond/Vos.
@Gerrit ben nog bezig met het dijbeen. Ik ben er nog niet uit wat het precies is.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
-

Okee, bedankt!
En over Noordwijk, ik heb niet veel gevonden, alleen dit beenfragment. Doen ze dat opspuiten trouwens langs de hele kust?
Lidwientje,
In het weekblad voor de Bollenstreek stond een artikel over de strandophoging Noordwijk.
Het gaat hier volgens de krant niet om een opspuiting van het strand maar om een zandsuppletie.
Hierbij wordt in zee op 20 m diepte zand opgezogen en dat wordt vlak voor het strand gebruikt om een extra zandbank te maken om de golfslag te breken.
De zuighopper ligt in zee en er vaart een boot heen en weer om het opgezogen zand in ondiep water te lozen. Het is de bedoeling dat dit alleen voor de kust van Noordwijk gebeurt.
Twee weken geleden waren ze bezig voor de Noordboulevard dus het lijkt erop dat ze van noord naar zuid werken.
Op het strand van Langvelderslag is (waarschijnlijk met de aanhoudende zuidwesten wind) ook het nodige aangespoeld. Ik vond er fossiele schelpen en werveltjes.
Nog veel zoekplezier in Noordwijk!
Marianne
In het weekblad voor de Bollenstreek stond een artikel over de strandophoging Noordwijk.
Het gaat hier volgens de krant niet om een opspuiting van het strand maar om een zandsuppletie.
Hierbij wordt in zee op 20 m diepte zand opgezogen en dat wordt vlak voor het strand gebruikt om een extra zandbank te maken om de golfslag te breken.
De zuighopper ligt in zee en er vaart een boot heen en weer om het opgezogen zand in ondiep water te lozen. Het is de bedoeling dat dit alleen voor de kust van Noordwijk gebeurt.
Twee weken geleden waren ze bezig voor de Noordboulevard dus het lijkt erop dat ze van noord naar zuid werken.
Op het strand van Langvelderslag is (waarschijnlijk met de aanhoudende zuidwesten wind) ook het nodige aangespoeld. Ik vond er fossiele schelpen en werveltjes.
Nog veel zoekplezier in Noordwijk!
Marianne