200.000e bezoeker!

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Gesloten
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: 200.000e bezoeker!

Bericht door Frederik » 03 apr 2006, 23:48

Stoer. Volgens mij ben je getipt door Herman :D

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 03 apr 2006, 23:52

Ik dacht het niet, want ik heb er niets over gezegd. Ze heeft wel pech, want ze krijgt niet een presentje zoals de 100.000e destijds wel heeft gehad. Ik zal me eens gaan buigen of dat bij de volgende mijlpaal wel moet gebeuren. Ik zal Olifant dan wel uit de buurt moeten houden denk ik...

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 04 apr 2006, 00:00

dacht het nie, da kreeg ik ook niet :-)

zucht... en ik nog steeds maar wachtend op mijn 2000ste bezoeker...

komt dat zien mensen! http://www.paleontology.nl!!!

herman, hoe tel je? afzonderlijke bezoekers?

Post mortem we sort 'em!

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 04 apr 2006, 11:58

Er is geen goede manier om \"unieke bezoekers\" te tellen, daarom tel ik pageviews op de hoofdpagina. Andere pagina\'s tel ik op dezelfde manier. Zie de statistiekenpagina voor een overzicht: http://www.fossiel.net/php/stats/statssamenvatting.php

Het gaat natuurlijk niet om de preciese aantallen bezoekers, maar het is wel leuk om de trends in de gaten te houden.

En dit is dan mijn 1000e berichtje! Ik loop ver achter bij Casper, maar die is toch niet meer in te halen vrees ik...

Kennis telt!

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 04 apr 2006, 14:37

ik hou bij mijn bezoekersteller het volgende aan: een bezoek duurt maximaal een (ongeveer) half uur. daar heb ik mijn bezoekersteller dus ook op afgesteld.
hij telt een bezoeker, stopt z\'n IP samen met een code die staat voor de tijd in een database\'je. wanneer vervolgens iemand op mijn site komt, wordt gekeken hoeveel tijd er is verstreken, staat \'ie niet in mijn database, dan wordt \'ie aangemaakt en telt \'ie als bezoeker, wanneer \'ie er wel in staat en er is een half uur of meer verstreken, wordt de tijdcode vervangen en telt hij als nieuwe bezoeker, wanneer minder dan een half uur verstreken, dan komt alleen de nieuwe tijd erin te staan.

Grt, Cas

Post mortem we sort 'em!

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 04 apr 2006, 20:28

Op die manier kun je cijfers niet zo goed vergelijken met andere sites die pageviews of een andere tijdsnorm hanteren. En je hebt nog steeds geen unieke bezoekers. Je hanteert altijd een fictieve tijdsnorm voor een gemiddeld bezoek.

De meeste sites werken daarom met pageviews. Daarbij moet je wel in de gaten houden dat dat geen unieke bezoekers zijn, maar het aantal keren dat de pagina is opgevraagd. Zoals gezegd gebruik ik de statistieken enkel voor trends te bekijken. Als ik nu de methode wijzig kun je het nooit meer goed vergelijken, dus ik laat het maar zo...

Kennis telt!

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 04 apr 2006, 20:40

die fictieve tijdsnorm heb ik dus bewust gekozen :-)

het zou inderdaad niet verstandig zijn om nu te switchen.
ik ga dit denk ik maar wel doen trouwens, aangezien ik nu alles in één php-bestand heb kan ik eenvoudig een bezoeker over m\'n gehele website tracken. kwestie van referenties checken en ik weet of het al dan niet een nieuw bezoek is. misschien dat ik dan ook statistieken kan gaan maken, maar dat is van later zorg - eerst heb ik de eerste vijf weken nog geen tijd en daarna heb ik nog 1001 andere, belangrijker dingen te doen aan m\'n site.

maar ik dwaal wat af.

grt., Casper

Post mortem we sort 'em!

Gesloten