Google Earth

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Mako
Google Earth

Bericht door Mako » 30 apr 2006, 21:30

Met het prgramma Google Earth kan men de aarde via satelietbeelden bekijken. Deze beelden varieren in resolutie en langzaam worden beter resolutie beelden toegevoegd.

Sinds een paar dagen zijn mooie hoge resolutie maps te zien van oa de ENCI, de groeves in Eben Emael (gedeeltelijk) Toch leuk om te zien waar je rondgehangen hebt. Grote groeve die ENCI? kijk eens een 50 km naar rechts, in Duitsland. Daar liggen 2 groeves van resp 5 en 8 km groot!

Veel kijkplezier!
NB. Ijburg is ook zeer goed te zien, je kunt de trilo\'s bijna zien zitten ;)

Sven

fidi exquisiri inveni

ik spleet, ik zocht, ik vond

Galeocerdo
Antw: Google Earth

Bericht door Galeocerdo » 01 mei 2006, 14:01

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De grootste van beide groeves is de de bruinkoolgroeve \'Tagebau Hambach\'. Op Google Earth ziet het er al inmens groot uit.
Op 13 augustus 2004 heb ik een rondrit in deze groeve gehad, de groeve was toen 370 meter diep(de Dom in Utrecht 112 meter is hoog), je weet niet wat je ziet.

Er staan 7 schepradgraafmachines met capaciteit van 240.000 kubieke meter per dag en 5 stortinstallaties met een zelfde capaciteit.
Totaal bevat Hambach 2,5 miljard ton aan bruinkool. De totale massa dekgrond die verplaatst moet worden om deze 2,5 miljard ton te winnen, is 15,4 miljard kubieke meter.
Om de bruinkoolwinning mogelijk te maken zijn er rond de groeve zijn 440 putten, die het grondwaterpijl verlagen tot 510 meter onder het maaiveld.

In de eerste zes jaar van het bestaan van deze groeve werd er alleen maar sediment verplaatst om bij de bruinkool te komen.

[Bewerkt door Galeocerdo op 01-05-2006 om 13:06 NL]

[Bewerkt door Galeocerdo op 01-05-2006 om 13:14 NL]

Gr. Taco

Mako

Bericht door Mako » 01 mei 2006, 14:14

WOOOOW, dat is serieuze materiaalverplaatsing. Bruinkool, ik had het kunnen weten, Kende die enorme machines wel. Zeer indrukwekkend, bijna en halve km diep. Dank je Galeocerdo.

fidi exquisiri inveni

ik spleet, ik zocht, ik vond

Trilobite
Contacteer:

Bericht door Trilobite » 12 mei 2006, 16:13

Duuuuude, dat is echt groot, ik heb al een tijdje geen Google earth meer gebruikt, moet maar weer eens kijken...

Olof Moleman AKA Trilobite/Lord Trilobite
[u][i]Lord of the Paleozoic sea.[/i][/u]
Ik graaf dus ik ben.

leclused
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Bericht door leclused » 19 mei 2006, 12:35

Via les pages jaunes kan je nu ook heel frankrijk in redelijk gedetailleerde sattelietbeelden bekijken.

http://www.pagesjaunes.fr/

Je vult gewoon een plaats in, je zoekt deze op en drukt dan op Aerienne en je kan beginnen zoomen en schuiven op de kaart.

Kan handig zijn om andere plekken in de buurt van een gekende ontsluiting op te zoeken.

Ik gebruik dit om virtuele prospectie\'s te doen in karstgebieden :-)

Dagobert

Dagobert L'Ecluse

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 19 mei 2006, 12:58

Taco,

die lange rijen \'ritssluiting\' op de foto\'s, zijn dat kolen-wagons???
<:{{{{{>

Trilobiti Ceská Republika

Gesloten