Studie: Paleontologie

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
JPPraptor
Studie: Paleontologie

Bericht door JPPraptor » 05 mei 2006, 20:05

hai allemaal,

heeft iemand enig idee welke voor opleiding je nodig hebt en welke eisen er aan je gesteld worden als je Paleontologie wil gaan studeren?

Leer van gister, droom van morgen ,leef vandaag.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Studie: Paleontologie

Bericht door Frederik » 05 mei 2006, 21:42

Aan de KULeuven (België) zit paleontologie onder geologie, dus eerst je studie geoloog aanvangen, dan keuzerichting paleo volgen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 06 mei 2006, 00:16

Als je geoloog wilt worden kun je aan de tu delft, universiteit utrecht, vrije universiteit of universiteit amsterdam gaan studeren. je moet dan aardwetenschappen als bachelor kiezen. als je dan paleontoloog wilt worden, ga je door (in utrecht althans) met biogeology. ik weet niet of je aan elke universiteit die opleiding kunt doen. delft lijkt me niet, omdat dit vooral de delfstoffen-kant van de zaak is. om toegelaten te worden tot de studie (in utrecht dan) heb je minimaal de vakken scheikunde 1, natuurkunde 1(?) en wiskunde b1 nodig... (nog meer? geen idee) (met natuur en gezondheid zit je sowieso goed, natuur en techniek volgens mij ook. met een ander profiel zit je vast fout).

groet, Casper

Post mortem we sort 'em!

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 06 mei 2006, 11:46

Realiseer je je wel dat \'Paleontoloog\' tegenwoordig niet zo romantisch zal zijn als bijv. in Jurassic Park en dat je echt niet de hele dag veldwerk zal doen.
Ik denk dat er een groot verschil zal zijn tussen hobbymatig verzamelen en professioneel (beroepsmatig) onderzoek doen naar \'overleden leven\'. Een hoop van je werk zal binnen plaatsvinden met een hoop vakliteratuur van je voorgangers. Het moet je wel liggen denk ik, los van het feit dat je fossielen verzamelt.....

<:{{{{{>

[Bewerkt door Ceraurus op 06-05-2006 om 10:47 NL]

Trilobiti Ceská Republika

Gesloten