Tandje van een ..... ?
Tandje van een ..... ?

Nog een klein vraagje : op het strand van Cap Blanc Nez vond ik ook nog een tand.
Drie cm lang ongeveer, vlak en aan de binnenkromming van de tand zelf een drie a 4 tal ribbels. Ook te zien aan de hand van het schaduweffect van de foto. De tand is binnenin volledig hol.
Ik weet het, het is vrij moelijk om zo een klein deel vanop foto te determineren, maar toch. Indien er mensen zijn die wat info kunnen geven over het dier dat ooit die tand droeg, graag.
Bedankt
Geoffry
[Bewerkt door geoffry op 07-07-2004 om 21:51 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Tandje van een ..... ?
Hey Geoffry,
Op \'t eerste zicht denk ik dat het een krabbeschaar is. Fossiele krabbescharen als deze vind je regelmatig op locaties als Cadzand (zie vindplaatsenpagina). Aan de Cap-blanc-nez heb ik ze echter nog niet gevonden.
Iemand een second opinion?
Op \'t eerste zicht denk ik dat het een krabbeschaar is. Fossiele krabbescharen als deze vind je regelmatig op locaties als Cadzand (zie vindplaatsenpagina). Aan de Cap-blanc-nez heb ik ze echter nog niet gevonden.
Iemand een second opinion?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Tandje van een ..... ?
Inderdaad een krabbenschaar.
Ook denk ik dat die vrij recent is. Volgens mij komen fossiele krabbenscharen niet voor bij Blanc Nez...
Ook denk ik dat die vrij recent is. Volgens mij komen fossiele krabbenscharen niet voor bij Blanc Nez...
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net