Megafauna pleistoceen
Megafauna pleistoceen
Iemand een idee welk bot dit is en/of van welk dier het komt? Het bot is bijna 40cm lang, het gewricht is 10cm breed. Gevonden in de buurt van oxford (UK) en is pleistoceen.
Tim
Antw: Megafauna pleistoceen
Het lijkt op een tibia, kun je een foto van het gewrichtsvlak erbij zetten? Qua afmetingen kom je als snel uit bij mammoet, misschien neushoorn...
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
Ik hou het voorlopig op een scheenbeen v.e. steppenwisent.
Ook geen kleine beesten en met een schofthoogte tussen de 2 en 2.5m groter dan de wolharige neushoorn.
Ook geen kleine beesten en met een schofthoogte tussen de 2 en 2.5m groter dan de wolharige neushoorn.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- Jan Losser
Dag Tim
Leuke vondst, ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Als je wilt moet je de wervel die je me hebt laten zien ook eens plaatsen.
[Bewerkt door Jan Losser op 16-05-2006 om 10:23 NL]
Leuke vondst, ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Als je wilt moet je de wervel die je me hebt laten zien ook eens plaatsen.
[Bewerkt door Jan Losser op 16-05-2006 om 10:23 NL]
Zonder verleden geen toekomst
In ieder geval al bedankt voor de antwoorden.
Hier is dan een foto van het gewrichtsvlak. De plusjes en minnetjes geven hoge en lage plekken aan, respectievelijk.
Ik zal de wervel in een nieuw topic plaatsen.
[Bewerkt door DNAtim op 16-05-2006 om 11:33 NL]
Tim