Database
Database
Ik wil een database opbouwen van mijn fossielen. Er staan 3 voorbeelden op de site en \"Trilobase\" spreekt mij wel aan. Hoe zijn de ervaringen van anderen met deze database?
Pearl
Pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Antw: Database
Ik heb het ook en het bevalt goed! Uitgebreid, \'cleane\' interface. Is de 13 euro (iets in die richting) meer dan waard.
fidi exquisiri inveni
ik spleet, ik zocht, ik vond
ik spleet, ik zocht, ik vond
- Supergraver
Ik heb er zelf een gemaakt, is wel wat simpeler, maar werkt heel goed voor mij.
Gewoon even vogelen met Microsoft Access.
Gr
Martijn
Gewoon even vogelen met Microsoft Access.
Gr
Martijn
- Galeocerdo
Ook ik heb zelf iets in elkaar geknutseld maar dan in Excel. Zal er ongeveer net zo uitzien als het Acces-bestand van Martijn. Het bevalt mij prima, geen last van velden die ik niet gebruik.
Gr. Taco
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Dag Pearl
Trilobase ziet er grafisch perfect uit en heeft een aantal leuke snufjes.
Iets minder is het feit dat je de informatie van eé\'n fossiel op verschillende tabbladen hebt staan die je dus apart moet aanklikken om te bekijken.
Een heel groot nadeel is dat het programma niet meer goed loopt als je ongeveer een 700 foto\'s hebt ingevoegd.
Dit schijnt een bug te zijn in Access, want dat is het programma waarop Trilobase is gebouwd.
Ik gebruik nu de door Koos en mij eigen ontworpen database in Access die dit probleem ook geeft maar waar ik wel alle info op een formulierblad heb.
Zal zien dat ik hier een foto van kan meesturen.
Trilobase ziet er grafisch perfect uit en heeft een aantal leuke snufjes.
Iets minder is het feit dat je de informatie van eé\'n fossiel op verschillende tabbladen hebt staan die je dus apart moet aanklikken om te bekijken.
Een heel groot nadeel is dat het programma niet meer goed loopt als je ongeveer een 700 foto\'s hebt ingevoegd.
Dit schijnt een bug te zijn in Access, want dat is het programma waarop Trilobase is gebouwd.
Ik gebruik nu de door Koos en mij eigen ontworpen database in Access die dit probleem ook geeft maar waar ik wel alle info op een formulierblad heb.
Zal zien dat ik hier een foto van kan meesturen.
Robert Mensink
- Fossielenzoeker
- Contacteer:

Bij deze de foto. Niet scherp maar net goed genoeg.
Je kunt in de database allerlei querrie\'s of doorsnijdingen maken. Wil je bijvoorbeeld alle sponsen uit een bepaalde groeve van een bepald jaar zien dan kan dat.
De mogelijkheden zijn eindeloos.
Robert Mensink
Antw: Antw: Database
Misschien een tip: als je een plaatje van je beeldscherm wilt maken kun je dat eenvoudig doen met [Ctrl][Print Scrn], even pasten in een grafisch programma als paint ofzo en opslaan als Jpeg; et voila!Fossielenzoeker schreef:
Bij deze de foto. Niet scherp maar net goed genoeg.
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
Antw: Antw: Antw: Database
ik denk dat je zelfs die ctrl niet hoeft in te drukken, enkel print-screen en pasten in een grafisch programmaMisschien een tip: als je een plaatje van je beeldscherm wilt maken kun je dat eenvoudig doen met [Ctrl][Print Scrn], even pasten in een grafisch programma als paint ofzo en opslaan als Jpeg; et voila!
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Het probleem met de foto\'s in access kun je oplossen door deze niet op te slaan in access zelf, maar te koppelen via OLE.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Hoi Pedro
Bedankt voor je reactie.
Kun je dit nader toelichten hoe dit in zijn werk gaat?
Volgens mij doe ik dit namelijk. Alleen blijkt dat de foto die ik koppel aan de database in deze database drie keer zoveel aan ruimte inneemt dan de grootte van de foto zelf.
Het gevolg is dat mijn database ongelooflijk snel groter wordt en daardoor niet meer goed draait. Met een 600 foto\'s is hij al meer 2 gigabite groot. Deze heb ik er dus weer uitgehaald anders kan ik er niet meer mee werken want Access trekt dit niet.
Op dit moment heb ik meer dan 1000 foto\' in mijn fotobestand ter grootte van 284 mb terwijl de database zonder foto\'s maar 0,98 mb is. Als ik ze weer ga koppelen gaat het weer mis.
Het zelfde probleem doet zich ook met Trilobase voor.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 31-05-2006 om 11:03 NL]
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 31-05-2006 om 11:04 NL]
Bedankt voor je reactie.
Kun je dit nader toelichten hoe dit in zijn werk gaat?
Volgens mij doe ik dit namelijk. Alleen blijkt dat de foto die ik koppel aan de database in deze database drie keer zoveel aan ruimte inneemt dan de grootte van de foto zelf.
Het gevolg is dat mijn database ongelooflijk snel groter wordt en daardoor niet meer goed draait. Met een 600 foto\'s is hij al meer 2 gigabite groot. Deze heb ik er dus weer uitgehaald anders kan ik er niet meer mee werken want Access trekt dit niet.
Op dit moment heb ik meer dan 1000 foto\' in mijn fotobestand ter grootte van 284 mb terwijl de database zonder foto\'s maar 0,98 mb is. Als ik ze weer ga koppelen gaat het weer mis.
Het zelfde probleem doet zich ook met Trilobase voor.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 31-05-2006 om 11:03 NL]
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 31-05-2006 om 11:04 NL]
Robert Mensink