Poll: Mijn favoriete Museum is ...
Poll: Mijn favoriete Museum is ...
Iedereen heeft vast zijn favoriete museum, en ik ben dan ook erg benieuwd welke het meest populair is.
Naturalis is vrij groot en uitgebreid, maar het Natuurhistorich Museum in Maastricht is ook erg leuk. Ook het KBIN in Brussel schijnt erg leuk te zijn, maar helaas ben ik er zelf nog nooit geweest.
En natuurlijk zijn er nog tal van andere kleinere musea in Nederland en België die ook erg de moeite waard kunnen zijn.
Voor een overzicht van alle musea kun je kijken op de Musea pagina:
http://www.fossiel.net/informatie/musea.php
[Bewerkt door Frederik op 02-08-2006 om 14:42 NL]
[Bewerkt door webmaster op 09-08-2006 om 09:54 NL]
Naturalis is vrij groot en uitgebreid, maar het Natuurhistorich Museum in Maastricht is ook erg leuk. Ook het KBIN in Brussel schijnt erg leuk te zijn, maar helaas ben ik er zelf nog nooit geweest.
En natuurlijk zijn er nog tal van andere kleinere musea in Nederland en België die ook erg de moeite waard kunnen zijn.
Voor een overzicht van alle musea kun je kijken op de Musea pagina:
http://www.fossiel.net/informatie/musea.php
[Bewerkt door Frederik op 02-08-2006 om 14:42 NL]
[Bewerkt door webmaster op 09-08-2006 om 09:54 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Poll: Mijn favoriete Museum is ...
Voor mij is dat toch Parijs, vanwege de enorm uitgebreide collectie, netjes in vitrinekasten, met heel veel aandacht voor ongewervelden. Voor de kenners een echte must! Daarbij komt nog dat dit alles in een heel mooi gebouw gehuisvest is (hoewel dat nog net niet kan tippen aan het natural history museum in Londen)
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ik kom heel graag in afdeling Pleistocene dieren in de toren van Naturalis,John(de Vos) is dan ook DE man als gids.
Maar toch kom ik nog VEEL liever bij een schipper in Stellendam,(een paar mensen op dit forum weten over wie ik het heb).Een zoogdierverzamelaar in hart en nieren. Iemand die je enorm kan boeien,die je alle stukken spontaan aanreikt.Het is geen museum maar zoals dit geschikt is en op naam staat,botten verzamelaars zijn hier beter af.
Een pluim voor het museum van K.T.\"de schipper\"
Maar toch kom ik nog VEEL liever bij een schipper in Stellendam,(een paar mensen op dit forum weten over wie ik het heb).Een zoogdierverzamelaar in hart en nieren. Iemand die je enorm kan boeien,die je alle stukken spontaan aanreikt.Het is geen museum maar zoals dit geschikt is en op naam staat,botten verzamelaars zijn hier beter af.
Een pluim voor het museum van K.T.\"de schipper\"
Theo
- trilobietje
De Groene Poort in Boxtel is mijn favoriet. Gezellig, heel veel fossielen en voor kinderen niet te saai. En voor wie eens op een zaterdag in \'t Antwerpse is, je kan eens komen kijken in het mineralen- en fossielenmuseum van onze club ACAM (Academie voor mineralogie in Merksem gevestigd.
wie niet zoekt, niet vindt
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Het K.B.I.N.
Is zonder aarzelen een symphatiek museum met enorm fijne medewerkers ik ga er al heel mijn leven even graag naartoe
o.k. Parijs en Londen zijn immens groot maar het K.B.I.N heeft iets bijzonders voor mij
De nabijgelegen geologische dienst en de vriendelijke mensen, maar ook zijn ligging in hartje brussel in de europese wijk heeft volgens mij iets onbeschrijflijk
ps ik ga er vrijdag terug naartoe
Groeten Anthonie
Het K.B.I.N.
Is zonder aarzelen een symphatiek museum met enorm fijne medewerkers ik ga er al heel mijn leven even graag naartoe
o.k. Parijs en Londen zijn immens groot maar het K.B.I.N heeft iets bijzonders voor mij
De nabijgelegen geologische dienst en de vriendelijke mensen, maar ook zijn ligging in hartje brussel in de europese wijk heeft volgens mij iets onbeschrijflijk
ps ik ga er vrijdag terug naartoe
Groeten Anthonie
* Scientia et Miratio *

Van wat ik tot nu toe gezien heb is het Nationaal Museum Praag (Narodni Muzeum Praha) mijn favoriet met onder andere het gereedschap van Barrande.
Trilobiti Ceská Republika
Van alle musea waar ik geweest ben sprong het KBIN eruit.
Redelijk groot maar toch netjes, serieus en het straalde een bepaald ethousiasme uit.
Maar ik moet nog naar Parijs, Londen en Praag dus ik heb nog wat te doen.
Redelijk groot maar toch netjes, serieus en het straalde een bepaald ethousiasme uit.
Maar ik moet nog naar Parijs, Londen en Praag dus ik heb nog wat te doen.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Het KBIN ZOU een goed museum kunnen zijn mochten ze de immense collecties uitstallen die in de vele kelders liggen opgestapeld ipv stomme plastieken dinosauriërs. Ze hebben daar een schat aan fossielen, typematerial van Casier, Leriche...allemaal goed verborgen voor het publiek.
Hoi Webmaster, ik vind het museum \"De Groene Poort\" in Boxtel ook mijn favoriet zijn.
Er staan ongelooflijk veel fossielen binnen waaronder echt prachtige dingen. Het museum zelf is niet zo groot maar het moet zeker niet onder doen voor Leiden en Brussel.
(Ons eigen museumpke ) ACAM is zoals mijn zus Trilobietje zegt ook zeker de moeite om te bezoeken als je eens in de omgeving van Antwerpen bent.
De rest van de museums zijn ook knap maar Boxtel is toch mijn nr.1.
Groetjes...
Ilse
Er staan ongelooflijk veel fossielen binnen waaronder echt prachtige dingen. Het museum zelf is niet zo groot maar het moet zeker niet onder doen voor Leiden en Brussel.
(Ons eigen museumpke ) ACAM is zoals mijn zus Trilobietje zegt ook zeker de moeite om te bezoeken als je eens in de omgeving van Antwerpen bent.
De rest van de museums zijn ook knap maar Boxtel is toch mijn nr.1.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Ik ben het helemaal met Frederik eens.
Het Natuurhistorisch museum in Parijs is echt fantastisch. Daar komt nog bij dat het museum gelegen is in een hele mooie botanische tuin. Verder ligt er naast het museum ook een fantastische boekhandel waar echt goede boeken te krijgen zijn.
Het Natuurhistorisch museum in Parijs is echt fantastisch. Daar komt nog bij dat het museum gelegen is in een hele mooie botanische tuin. Verder ligt er naast het museum ook een fantastische boekhandel waar echt goede boeken te krijgen zijn.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY