wellin of eben emael ?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
mineraal0
wellin of eben emael ?

Bericht door mineraal0 » 14 aug 2006, 17:30

ik ben volgende week veel thuis dus ik ga zoeken naar fossielen.ik ga zeker al een keer naarcadzan.maar de 2de keer twijfel ik nog tussen eben- emael en wellin ? waar zou ik het beste naartoe gaan en waarom en waar wordt het meeste/beste gevonden?alle suggesties zijn welkom.alvast bedankt .gunther

[Bewerkt door mineraal0 op 14-08-2006 om 16:33 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: wellin of eben emael ?

Bericht door Frederik » 14 aug 2006, 17:36

Blijkbaar is je Shift-toets blijven steken. Wil je in\'t vervolg een beetje gewoon schrijven in plaats van zo te \'roepen\'?

edit: bedankt voor het aan te passen.

Je vraag is eenvoudig beantwoord: wat wil je vinden? De twee locaties leveren vaak goede vondsten. Wil je zoeken naar zee-egels, belemnieten en dergelijke, ga je naar Eben-Emael, wil je zoeken naar koralen, brachiopoden en trilobieten ga je naar Wellin.

[Bewerkt door Frederik op 14-08-2006 om 16:36 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 14 aug 2006, 17:42

gaan er naar eben -emael niet meer mensen om te zoeken?want wellin is bekend maar ik denk niet dat er zoveelmensen naartoe gaan

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 14 aug 2006, 20:12

Geduld is een schone zaak. Even rustig afwachten als je niet meteen antwoord krijgt, goed?

Neen, Eben Emael is niet direct uitgeput, in de eerste plaats omdat er heel veel materiaal ligt, en ten tweede omdat er nog gewerkt wordt.

Hetzelfde geldt voor Wellin, veel en vers materiaal. Als het weer meezit loop je trouwens zelden alleen rond in Wellin hoor, ik begrijp niet waar je vandaan haalt dat er weinig gezocht wordt.

something (TH Huxley)

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 15 aug 2006, 10:53

ik heb foto\'s gezien en aan de ingang van wellin staat er poort met pinnen.hoe geraak je het beste binnen in de groeve van wellin ? (zonder kleerscheuren) en als ik binnen ben mag ik dan eigenlijk zoeken als ze daar aan ht werken zijn?alle antwoorden zijn welkom, doei

[Bewerkt door mineraal0 op 15-08-2006 om 20:12 NL]

Guido
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Bericht door Guido » 15 aug 2006, 11:50

hallo luitjes,

Vorige week waren Guido en ik ook in Wellin.
Wat we zagen was enorm veel aktiviteit, af en aan rijdende vrachtwagens.
We hadden dan ook niet het stoutste vermoeden dat hier gezocht kon worden. wij zijn daarop maar doorgereden naar Resteigne en Nimmes.
Graag horen wij dus ook hoe je in Wellin verantwoord kunt zoeken.
Johan

wie zoekt zal vinden.

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 15 aug 2006, 21:46

Eigenlijk is de enige manier om verantwoord in Wellin te zoeken het vragen aan toestemming aan de eigenaar. Deze wordt naar ik weet in praktijk enkel aan verenigingen gegeven, in het weekend, dus als je het op die manier wil aanpakken sluit je je best aan bij een vereniging die een bezoek aan deze groeve op het programma heeft staan.

Alternatief is om op een zondag te gaan, poort staat mooi open en je bent bijna nooit alleen in de groeve. Helm is een must, laat niks rondslingeren en gedraag je, zodat we dit nog vele jaren kunnen blijven doen.

[Bewerkt door Frederik op 15-08-2006 om 20:46 NL]

something (TH Huxley)

Gesloten