Marnebel

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
haaietand
Marnebel

Bericht door haaietand » 19 aug 2006, 17:31

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en ik zal me even voorstellen. Ik ben 28 jaar en ben in veel natuur(historische)-zaken geinteresseerd. Daardoor heb ik altijd al naar o.a. fossielen gezocht als ik op vakantie was of ergens een interessante rotsformatie zag. Nu wil ik me eigenlijk eens iets serieuzer met fossielen bezig houden en ben ik dus bij fossiel.net beland. Erg veel nuttige info te vinden hier!
Ik woon in Zuid-Limburg en het leek mij dan ook aardig om eens een kijkje te gaan namen in groeve Marnebel. Want daar schijnt iedereen hier nogal enthousiast over te zijn. Waar moet ik op letten? Welke lagen zijn de interessante? Kan ik daar zonder toestemming naar binnen in het weekend? Welke zeeegels komen er voor? Zijn daar regelmatig andere fossielenzoekers? Heeft iemand nog andere suggesties voor het vinden van haaietanden, zeeegels en belemieten in Zuid-Limburg (behalve de ENCI dan).

Een hoop vragen...ik hoop dat iemand genegen is om te antwoorden.
Alvast dank!
Tim

[Bewerkt door haaietand op 19-08-2006 om 16:31 NL]

Darwin had gelijk...

sharky
Contacteer:
Antw: Marnebel

Bericht door sharky » 19 aug 2006, 17:48

Hoi Tim

welkom op dit forum, als je eens rustig de berichten en vindplaatsen doorspit vind je al heel veel informatie.
ik woon ook in limburg , misschien kunnen we eens wat afspreken.
ik verzamel meest haaietanden en zeeegels.
als je interesse hebt, stuur maar een e.mail

Sharky

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 19 aug 2006, 22:43

Dag Tim
Welkom op fossiel.net
Leuk dat je wat over jezelf verteld.
Deze info kun je trouwens ook bij de aanvullende informatie in je profiel opnemen.
Diegene die deze topic niet leest kan dan toch altijd wat over jou achtergrond en interesse lezen.

Robert Mensink

haaietand

Bericht door haaietand » 20 aug 2006, 14:55

Bedankt voor de tip fossielenzoeker, ik zal eens kijken hoe ik de aanvullende info ga invullen.

@Cor (sharky): Ik woon in Heerlen, dus we kunnen best eens wat afspreken! Ik zit nu nog met een verhuizing, maar als die achter de rug is hoop ik een dag te kunnen gaan. Ik zal je een mail sturen.

Dus je kunt op zondagen bij Marnebel \"gewoon\" naar binnen?!

Groet, Tim

Darwin had gelijk...

Gesloten